Franshelvete!


Hej vänner, hoppas att ni mår bra?

Här är det bara prima, nu skiner solen trots att det spöregnade för bara en timme sedan. Märkligt sommarväder.. Ser fram emot helgens fina väder, då blir det sol och bad, det kan jag lova, haha!

Men, men. Vill ni höra en rolig sak? En superrolig sak som inträffar ungefär var tredje månad. Jag tappar mina ögonfransar. Igen. Jag tappade dem sist i april, sen så tar det ungefär en månad innan det växer ut så pass mycket innan jag kan kan sluta använda lösögonfransar. Sen har jag mina långa, fina och täta fransar i cirka en månad innan det är dags att tappa dem igen. Kul. Verkligen superkul.

F A A A A A N ! ! ! ! ! ! !


Kommentarer
Postat av: camilla

Hej det var intressant o läsa din blogg. Tappar oxå mina fransar nu och ögonbryn.:( Fick min sista kur mitten av maj och trodde jag skulle få slippa det faktiskt.Ska testa mina lösfransar imorgon. Vi var på samma avd såg jag. Kände igen personalen. :)

2010-07-01 @ 00:23:16
Postat av: Ponyo

Usch, hoppas att de slutar trilla av snart! Håller tummarna att de växer ut fort igen nu i sommarvärmen.

2010-07-01 @ 00:55:46
URL: http://www.annamaria-l.se
Postat av: JohannaMariaMs

Camilla - Det dröjde innan jag tappade mina oxå. Jag hade min sista behandling i slutet på juli, men det var först i början på september som jag började tappa fransar och bryn! Vad "roligt" att du var på samma avdelning! Jag har minnen av alla sjuksyrror där, haha! Hur många behandlingar gjorde du?



Kraam

2010-07-01 @ 15:21:53
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag gjorde sex behandlingar varannan vecka. Och svarade bra på det som skönt är. För det var väldigt mycket i bröstkorgen och in i lungan. Nu hoppas man det håller sig och inte återkommer. Röntgen sista aug. Längtar till o börja träna igen.:) Hoppas du slutar tappa fransar hela tiden. verkar ju jättejobbigt. :( Varför gör du det tro?

2010-07-01 @ 23:08:26
Postat av: JohannaMariaMs

Jag gjorde oxå sex behandlingar med två veckors mellanrum. Började i början på juni och hade min sista någon gång i augusti!



Jag har tappat mina fransar regelbundet sen jag tappade dem för första gången i september-08, pga cellgifterna. Läkarna kan inte svara på varför, men jag själv tror att det är för att jag tappade alla fransar samtidigt förrut, och då växer de även ut samtidigt och är därför lika "gamla". Det är även flera som jag har haft kontakt med som blivit behandlade med cytostatika som varit med om samma sak. Men jag hoppas att det har börjat stanna av, för jag märker att det tar längre tid för fransarna att trilla av nu, vilket gör att andra fransar hinner att växa sig ganska långa i alla fall..



Oj, långt svar, haha! Förresten, vi måste ju ha haft samma läkare? På sex behandlingar hade jag nämligen fyra olika..



KRAM

2010-07-02 @ 13:39:02
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: camilla

Haha ja men det är bra. Nu tappade jag ännu mer fransar när jag tog bort sminket. :( och ögonbryn. Inget kvar nu nästan. Några enstaka. jobbigt när man är så fåfäng som man är ändå. Bara fransarna sitter bra helt utan egna som stöder upp.

Man får väl lov att tänka att det kommer tillbaka och jag är frisk. Jag hade oxå fyra läkare. Men mest Olga Stromberg och Anna. Hade nån gång en kille med isländskt namn och en blond tjej med långt hår. Minns ej namnen där.

Ska ta blodprov nästa vecka. Hoppas det är bra. Så man slipper ta några sprutor men det tar man inte nu kanske. Kroppen ska väl klara av det själv nu.

2010-07-03 @ 01:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0