Bröstcancergalan



Det här året tittar jag inte på galan. Skulle kanske vilja, men väljer att inte göra det. Vill inte gråta något mer, vill inte bli ledsen över ännu en sak idag. Vill inte ens tänka på det som varit. Men, precis som förra året blir jag lite irriterad över att man har döpt galan till just bröstcancer-galan. Det finns ju så fruktansvärt mycket olika typer av cancerformer. Cancer där överlevnadsstatistiken är låg, eller som i mitt fall, hög. Men, det är endock cancer. En hemsk upplevelse för alla som har oturen att drabbas. Så därför tycker jag att Cancergalan borde vara det rätta ordet. För här diskriminerar vi inte :p


Jag för ganska exakt ett år sedan


Jag idag.


Nu ska jag packa färdigt min väska för att sedan läsa den sista delen ur Twilight-serien, haha!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ja jag håller verkligen med. Det ska vara Cancergalan inte Bröstcancergalan! Även om det säkert gynnar alla sorter i och med reklam osv så är det ändå fel tycker jag.



Och jag tycker att männen med sin Mustaschkamp är bra mycket roligare! =P

2009-10-29 @ 21:24:23
URL: http://annasofienyblad.blogg.se/
Postat av: Anne

Ha en underbar helg på ÅLAND =)



Håller med att det borde heta Cancergalan för alla sorters cancer inte enbart bröstcancer..



Har du redan hunnit läsa bok nr 4 av Twilight serien?



Kramis

2009-10-29 @ 22:14:10
Postat av: Anette

Hoppas du får en underbar helg!



Håller med om att det borde vara en ren cancergala.

Kram

2009-10-31 @ 10:45:56
URL: http://nenne68.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Därav köper jag aldrig ett rosa band t.ex. Jag vill skänka pengar till alla cancersorter i en hög. Inte bara en cancersort...

2009-10-31 @ 12:07:27
Postat av: Sara

Ja VERKLIGEN! Cancer är ju en sån folksjukdom idag att de borde döpa om det till Cancergalan. Jag blir oxå riktigt irriterad på det där, när man läser i tidningar och så handlar det alltid om den eller den som fått bröstcancer.



Media borde istället uppmärksamma oss på att det finns jättemånga sorters cancer och vilka behandlingar man kan få och följderna av det. Det är mer intressant än att veta att nån kändis fått en knöl i bröstet.



Ha en skön och rolig helg på Åland!

Kram Sara

2009-10-31 @ 12:51:03
Postat av: Kajsa

Hej, hoppas du har haft det bra i helgen! Kramar

2009-11-01 @ 19:15:25
Postat av: Elisabeth

Hej!

Jag tittade heller inte på bröstcancergalan klarade inte av det i år också för jag vill inte gråta mer.

Ja de borde ha ett annat namn på galan.

Ja för hela den här månaden som varit blir man ju överallt påmind om just bröstcancer vilket jag ju haft. Hoppas du får en bra vecka! Kram Elisabeth

2009-11-02 @ 12:40:10
Postat av: Matilda

Jag håller också med! Lite halvt på skämt brukar jag säga att jag ska starta en bruna bandet kampanj mot levercancer eftersom det var det min pappa gick bort av för 17,5 år sen. En barndomsvän till mig gick bort för ca en vecka sen i livmoderhalscancer, en månad innan 29årsdagen, lämnandes en nyss fyllda 2årig dotter som antagligen inte kommer att minnas sin mamma. Det finns så mycket mer än bröstcancer som behöver uppmärksammas!

Riktigt snygg sminkning på nedre bilden förresten ;)

kram Matilda

2009-11-02 @ 15:41:26
URL: http://matildaflodin.blogg.se/
Postat av: JohannaMariaMs

Anne - helgen VAR underbar! =) Dock har jag inte läst ut den fjärde Twilightboken än, har snart kommit halva!



Pernilla - Jag köper inte heller rosa-bandet. Känner precis som du - vill stödja all cancerforskning!



Sara - Visst är cancer en folksjukdom! Fattar inte varför man väljer att just fokusera på det kvinnliga/manliga som bröst och prostata? Det finns risker för alla med cancer och det finns biverkningar av alla typer av cytostatika.. Så, tycker abolut att det bör heta Cancergalan!



Kasja - Ja, du helgen var suuper! Dock utan mojito, haha!



Elisabeth - Jag tror att oktober månad kommer att vara extra jobbiga för alla oss som drabbats av cancer. Man minns det som man förskt glömma. Man ser bilder från galan och minns hur det var för en själv. Hur man mådde, hur man såg ut.. Nej, jag mår INTE bra av att se galan.



Men, men, KRAM på er alla =)

2009-11-02 @ 20:43:58
URL: http://johannamariams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0