Minnesboken

Jag har nu äntligen börjat med min minnesbok! Men det är inte så lätt kan jag säga, pennorna kluddar som fan, man får göra om för man råkar hoppa över några tomma blad och man inser att man satt texten upp och ner.  Men det är s å å å värt det! Jag har både gråtit över frusteration och över hur jag faktiskt såg ut.  Helt plötsligt har jag blivit en "tredje" Johanna - Johanna efter sjukdomen. Inte Johanna innan sjukdomen, inte heller under. Utan efter. En förändrad person med ett förändrat utseende. Båda delarna har jag mycket svårt att acceptera, trots att sjukdomen trots allt gett mig en ny typ av vishet.

Nu var det ju inte meningen att jag skulle sväva ut så mycket kring ämnet. Det jag däremot skulle säga var att jag tycker om att pyssla! Trots att pennor kluddar, och man sätter texter och foton upp och ner! :)

  

KLUDD, KLUDD


Kommentarer
Postat av: Jenny N

Ja det är intressant det där hur man förändras utan att direkt märka det..innan, under och efter cancern..

Lycka till med att hitta tillbaka till en någotsådär normal tillvaro :-)

Kram

2009-04-17 @ 21:20:51
URL: http://calanthes.blogspot.com/
Postat av: julia

Gud vad roligt med en minnesbok, eller roligt, men spännande på nåt sätt... Önskar jag hade tålamodet till en sån bok!

Ha en go helg!

kramar

2009-04-18 @ 08:58:44
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0