Svar..

Hur fick du reda på att du var sjuk?  Jag upptäckte att jag hade en knöl på min vänstra axel. Först trodde jag att det var en enooorm finne eller nått, sen en talgkörtel. Gick nog med den i ca 6 månader innan jag gick till läkaren. Läs mer här.

Kan man kanske få receptet? Okej, här kommer receptet :

Köttfärs piroger ca 20 st

Köttfärs    250 gr
Morot             1 st
Margarin        1 msk                  Stek färsen och tillsätt alla andra ingredienser.
Vitkål               4 dl
vitlök                1 st
soya             ca 2 msk
senap          ca 2 msk

Deg
Margarin        75 gr
Mjölk               1,5 dl
jäst                   25 gr             Jäs i 30 min. Kavla ut degen och fyll med köttfärsen. In i ugnen tills pirogerna fått fin färg!
mjöl                  5,5 dl
ägg                  1 st
salt                   1/2 tsk


Den översta tavlan var asgrym! Hur har du gjort den? Och hur gammal är din pojkvän? Han verkar vara så himla mysig! :)  Haha, tack! Det är skitenkelt att göra en sådan tavla. Jag använde två olika bruna oljefärger. En ljusbrun och en mörkbrun. Sen klippte jag sönder en sån där "tvättsvamp" och "duttade" olika hårt på pappert för att få tavlan mer "levande" typ :p. Patric är lika gammal som jag dvs 21. Och ja, han är himla mysig! :)

vill fråga hur du VILL att ditt liv ska se ut om 5 år ?  Om 5 år vill jag absolut ha barn, bo i något fint hus någonstans på landet och jobba med något jag tycker är roligt och givande. Jag

En fråga också - Hur har din sjukdom påverkat ditt liv? biverkningar, psyke, osv?  Hela den här cancer proceduren har ju gått så himla fort. Den 8 maj fick jag reda på att jag hade cancer, men att det då med största sannolikhet "bara" behövdes strålning. Den 13 maj var det ryggmärgprov. Den 14 maj tog dom 10 rör med blod av mig. Den 15 maj var det datortomografi. Den 23 maj var det läkarbesök igen och då fick jag reda på att det inte alls skulle bli strålning, utan cellgifter. Den 27 maj hade jag min första kur.

Dom här tre veckorna var fyllda med både ångest och ovisshet. Samtidigt är jag glad för att det gick så snabbt.. Men som sagt, det har ju satt sitt spår på psyket. Det är väl nu såhär i "efterhand" som alla frågor börjar poppa upp i huvudet och man undrar - varför hände det just mig? - Kommer det komma tillbaka? osv osv.

Biverkningar : Tappat håret, illamående, torr i munnen, ont i käken, tappat känseln i fingetopparna, "ont" i naglarna, förstoppning, trötthet, tappad kondis osv osv...


okej, ska muntra uåå dig med många frågor... = )

1. Ditt favoritgodis, vilket är det? Helt klart choklad

2. Skostorlek?  små 37, stora 36 :p

3. Favoritsällskapsspel? Det finns ett skitroligt spel som heter "Med andra ord"

4. Om du fick en dotter imorgon, vad skulle hon heta då? Jag har alltid tyckt att Amina är fint..

5. Om du fick en son imorgon, vad skulle han heta då? Patric jr? Haha, nej men Leon kanske?

6. Vad är det absolut bästa du vet med Patric? Att han älskar mig precis för den jag är.. :)

7. Om du bara skulle få välja en frukt, som du skulle äta hur ofta du ville i resten av ditt liv, men du fick inte äta några andra frukter, vilken frukt skulle du välja? (annan formulering; favoritfrukt? =) Helt klart ananas!

8. Har du handlat på Tradera någon gång? Om ja, vad köpte du? Nej

9. Vad gör din syster i London? Just nu är hon mammaledig. Annars jobbar hon på Philips kundtjänst som någon typ av manager?

10. Vilken är din favoritfärg? Har nog ingen direkt favoritfärg..

11. Vilken sida sover du på i sängen, och vilken sover Patric på? Här hemma hos oss sover jag på vänster sida.

12. Vad är det pinsammaste du någonsin gjort? Haha oj. Det måste vara för några år sedan när jag och mina syskon var nere i centrum och handlade. Då kommer det en liten kille som typ "springer" in mig - hårt. Jag blir skitförbannad och skäller ut den stackaren efter noter. Han blir så ledsen att han nästan börjar gråta. När jag sen har skällt klart så berättar min syster att han som sprang in i mig i själva verket blev puttad av några "äldre" killar som ville jävlas. Då skämdes jag..
13. Vilken mobiloperatör har du? Tre

14. Vilken TV-kanal kollar du oftast på? 5:an tror jag

15. Tycker du om sparris? Jag älskar sparris

16. Har du någon allergi? Jag är pollen och lövträds allergisk. Är även känslig mot ex antal frukter.

17. Vad står det i ditt senast skickade sms? Har två mobiler, i den privata så står det : "Vad synd att jag missade ditt samtal! Men vi ses ju snart! Hade min sista kur i onsdags! :) Saknar dig massor!"
I min jobbmobil : "E du vaken?" 

18. Vad har du för bakgrund på datorn? En bild på Milo

19. Tycker du jag är jobbig? =) Nej :p

20. Vilken superkraft skulle du välja, om du fick välja en? Att vara osynlig

21. Var jobbar du? Jag jobbar som receptionist på ett billeasing företag i Upplands Väsby 

22. Vilken linje gick du på gymnasiet? WWI - World Wide Information.

23. Var jobbar Patric?  På bajs Cykelringen

24. Hur många lampor är det i rummet du nu befinner dig i?  2

25. Blev fiskgratängen god? Den blev asgod! :)

topp 5 materiella saker som du inte klarar dig utan ;P Mobilen, böcker, datorn (måste få skriva av mig..:p), musik - om det nu kan räknas till materiellt, och Patric :p

favoritmat? Älskar sushi! 

favoritartist?
Är en allyssnare.. :p

vad skulle du göra om du vann 100 000? Då skulle jag bjuda Patric på den dykresa vi planerar att göra nästa sommar. Resten skulle jag spara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0