Brandmän

 
Jag dör vad trött jag är. Min kväll igår blev inte riktigt som planerat kan man säga. Planen var i alla fall att gå och lägga mig tidigt för att lägga mig och läsa ett tag. Hade precis kommit ut och duchen och lagt mig tillrätta i sängen när brandalarmet ute i lägenhetskorridoren går igång (larmet är kopplat till de service-lägenheter som finns i huset). Så det var bara att klä på sig första bästa kläder och gå ut för att kolla läget.
 
Träffade på en granne och tillsammans gick vi fem trappor ned till bottenplan där brandcentralen (?) finns. Väl där kollar vi om det finns något nummer man kan ringa, hittade ett nr, men då kom jag till en telefonsvarare, så det var bara för oss att ringa 112. Samtidigt som vi har 112 i luren så kommer tre brandmän inspringades och undrar vart det brinner. "-Ehhhh, det vet jag inte..." Så de gick igenom centralen för att se vart larmet kom ifrån, de kom fram till att det var en specifik lägenhet på plan 7. Så en stackars brandman fick springa upp sju trappor i full mundering. Efter ett tag så anropar han sin kollega som står nere med oss på bottenplan, han säger att det är ingen som öppnar dörren. Så brandmannen frågar mig om det finns någon som har en nyckel som går till alla lägenheter "-Ehhhh, det vet jag inte..." Det slutade med att brandbilen fick åka runt till framsidan för att kunna ta brandbilsstegen hela vägen upp till plan sju för att se vad som hänt. Dock visade det sig att lägenheten var helt tom, förrutom några flyttkartonger. Så uppenbarligen så är det fel på larmsystemet. Så det förstörde min nattsömn totalt. Plus det faktum att brandmännen inte var värsta heta, sexiga männen. Vilken besvikelse.
 
Egentligen skulle jag haft en bild här på brandbilen, men efter som att blogg.se's nya portal inte funkar alls för mig så kan jag inte ladda upp bilder. Inte heller fungerar den nya svarsfunktion, plus att när jag ska radera lite av texten så tar det en halv evighet. Inte alls bitter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0