Veckans matlista


Jag håller på att försöka äta ur min frys. Något som jag tycker är fruktansvärt tråkigt. Tänk om jag inte känner för kassler eller fisk den här veckan? Men det är så skönt att veta att när man kommer hem, så vet man vad man ska äta! Sen är det heller inte jättebilligt att spontanhandla när man är hungrig. Eller att man inser när man ska plocka in det man handlat i kyl och frys att man redan hade kycklingfileér i frysen, och matlagningsgrädde i kylen.

Så. Den här veckan blir det att äta ur kyl, frys och skafferi, men några komliment så som grönsaker, och frukost.

Månad - Fisk (antingen torsk med äggsås eller panerad fisk med broccoli)
Tisdag - Stekt ris med kyckling och ägg
Onsdag - Rotfrukter i ugn med köttfärsbiff
Torsdag - Enchilladas (tacoköttfärs finns i frysen)

Kommentarer
Postat av: alexandrar

Super fin blogg! Följa varandra på bloglovin?:)

2012-02-12 @ 20:15:10
URL: http://thisisalexandras.blogg.se/
Postat av: julia

Vi kör med matlista varje vecka oxå nu.. Kanske lite tråkigt men det är ju skönt att varje dat veta när man kommer hem å sen ska iväg igen. Och det blir.lite billigare.

2012-02-13 @ 21:17:58
URL: http://julialulia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0