MÅNDAG...


... Hos sjukgymnasten!

Imorse fick jag en liten sovmorgon för jag hade bokat tid hos en sjukgymnast.
Jag sov i min lägenhet för att det är närmre (typ ett stenkast) från där vart jag bor. Men det är alltid ett stressmoment att sova hemma, för man vet aldrig om/när hanverkarna knackar på. Deras arbetstider är mellan 07-16, och jag brukar alltid lämna min lägenhet strax efter 7, men jag har aldrig sprungit på dem! Imorse lämnade jag lägenheten strax innan 8, men då mötte jag hantverkarna vid entrén istället...

Hur som, det gick bra hos sjukgymnasten! Hon sa att jag anledningen till mina problem och min smärta i "svanskotan" och ländryggen ligger i att jag är överrörlig i svanken, men väldigt stel upptill. Sen sa hon även att huvudet typ lurar kroppen, det är inte svanskotan jag har ont i, utan det är muskelfästena i sätet.

Sen fick jag lägga mig på britsen för att hon skulle få känna på min rygg och mina ben. Tio minuter innan passet var slut sa hon att det är väldigt effektivt med akupunktur. Läskigt tänkte jag, tur att vi gör det först nästa gång. Men tji fick jag, en nål på sidan av ryggen och en nål rätt på skinkan. Nålen på ryggen gjorde  s k i i i i i t o n t  när hon stack in den, men det förklarade hon med att även huden blir otroligt känslig över områden man har ont i. Nålen på röven gjorde inte lika ont när hon stack, däremot efter. När muskeln typ kramade nålen eller hur hon nu förklarade. Satan vilken smärta. 

Nu känner jag mig så jäkla glad för att jag tar tag i det här, och det absolut bästa är att jag får fortsätta att träna precis som vanligt! Trodde att hon skulle rekommendera typ Pilates och Yoga för att jag är så stel, men hon sa att i och med att jag är överrörlig i nedre delen av ryggen så tyckte inte att den typen av träning vad optimal för mig nu. Snarare typ BodyPump. Fast då är det otroligt viktigt att jag tänker på bålstabilitet och gör alla övningar rätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0