Vilken dag...


Jag hade planerat att göra så mycket idag. Fixa med min "ljustlist" i vardagsrummet, tvätta, sy upp mina gardiner och baka en till sats med macarones. Men ingenting har jag gjort. Eller jo, jag har köpt grundfärg till listen. Tanken var att jag skulle måla på det idag, men andra saker gjorde att det inte blev av. Ingen fara skedd alls egentligen, det är inte bråttom. Ibland blir det bara inte riktigt som man tänkt sig. Som idag.

Det har varit en väldigt känslomässig dag idag. För hela familjen. Det har blivit många tårar - tårar av både glädje, frustration och ledsamhet. Det är tuff nu. Många känslor på en och samma gång. Men jag lider med den underbara människan som måste gå igenom detta jobbiga. Samtidigt som jag lider, gläds jag åt en annan händelse som skedde idag. Men det blir så skevt på något sätt. Att man på en dag kan känna en sådan glädje, men samtidigt känna en sådan ångest och ledsamhet. Att glädjas över en händelse men att må dåligt över en annan. Ja, det blir skevt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0