Macarones





I våras hade jag två vänner över och vi bakade macarones. Eller vi försökte. Och misslyckades totalt. De reste sig inte och var kladdiga och gick inte att få av bakplåtspappret. Idag försökte jag igen efter att ha läst massa tips och trix på nätet. Och det gick faktiskt vägen! Det kanske inte är världens vackraste, men för att vara andra gången (och första gången räknas knappt) så ser de ändå helt okej ut. Och smakade riktigt gott! Nu jävlar ska här bakas macarones och exprimentera med smaker och färger!


Kommentarer
Postat av: Iréne

Har oxå lite dille på macarons. Det är ju inte så svårt som det verkar. Tycker du fått till dem riktigt bra. Om man vill slippa den där lilla toppen som blir, så kan man antingen röra mer i smeten eller slå plåtarna i bordet så att det sjunker ihop. http://miaohrn.wordpress.com/2010/10/01/macaronnordskolan/ vet inte om du kollat på mias sida men jag tycker hennes recept funkar jättebra. Ha en trevlig helg.

2011-10-15 @ 22:26:15
Postat av: JohannaMariaMs

Tack för tipset!! Har redan varit inne och kikat lite =) Ja, de där topparna jag fick på mina macarones störde mig verkligen! Samtidigt så visste jag inte om de skulle lägga sig i ugnen eller inte... Men goda blev de! =) Om jag hinner som ska jag göra en till sats, men den här gången blir det med lemoncurd!



KRAAM

2011-10-16 @ 17:24:09
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: iréne

Ett annat tips. Prova att göra macarons på rostade hasselötter och fyll med mjölkchokladtryffel. Supergott.



Nä om jag ska återgå till jobbet kanske. Lite trist att jobba till 21 på en söndag.



Hoppas du får en underbar vecka.

2011-10-16 @ 19:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0