Björn Axén


I tisdags var jag hos Björn Axén och klippte och slingade/tonade håret. Jag kom dit och hade så höga förväntningar, de är ju verkligen proffs på vad de gör och jag har vänner som gått dit och varit så nöjda!

Så jag kom dit, satte mig i stolen för en konsultation med frisören Annika. Hon kände på kvalitén på håret och allt eftersom kom hon på vad hon ville göra för frisyr samt vad som passade bäst för mitt ansikte.

Hon sa att min tidigare frisör misshandlat mitt hår med mycket blekningar och att håret var dåligt klippt och snett. Så hon sa att hon ville kapa av håret i nacken och låta "luggen" gå ned till öronen ungefär. Vilken panik jag kände, jag som hela tiden sagt till mig själv att jag absolut kan klippa kortare, men jag vill kunna ha möjlighet att sätta upp håret i tofs. Tji fick jag. Hon rakade till och med nacken på mig.

Sen så frågade jag henne om hur hon tyckte att jag skulle slinga håret. Hon sa att det visste hon inte än, det skulle komma fram medans hon klippte håret. Så medans hon klippte så stannade hon upp flera gånger och bara kollade på håret. Till och med när hon stod och blandade färg så stannade hon upp, kom ut till mig igen och kikade på håret för att bestämma färg. Det blev tillslut en toning och några slingor i luggen.

Hon sa att min frisyr kunde liknas vid en modern Twiggy, och hon stylade mig väldigt propers och sofistikerat. Och jag var så missnöjd. Såg verkligen inte klok ut och var så besviken. Här hade jag gått till proffs och betalat en hel del för det, och går därifrån missnöjd...

Direkt efter besöket mötte jag upp Anna för middag, och tyckte att det var jättefint, men jag var nästan gråtfärdig och ville bara hem. Väl hemma så gjorde jag det jag alltid gör efter ett besök hos frisören. Jag sminkade om mig och stylade håret som jag ville ha det. Inte lika propert, utan tuffade till frisyren. Efter det kändes det bättre, men jag tyckte fortfarande att det var för kort.

Morgonen efter stylade jag håret som jag ville ha det och kände mig riktigt snygg i håret! Kom jag till jobbet, och satan vad många komplimanger jag fick för håret!

Så. Summa summarum, jag var så missnöjd först och det kändes hemskt när hon plockade fram rakapparaten. Det är ju liksom över ett år sedan jag var tvungen att raka håret, så bara känslan av att behöva göra det igen. Men satan vad jag är nöjd nu! Måste bara lära mig hur jag ska styla håret, för nu går det inte att lägga sig med blött hår på kvällarna inte, och nu måste jag börja föna håret varje morgon för att det ska lägga sig som jag vill.

Men jag är så jäkla nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0