Ont i röven


Helvetes-jävla-skit-svanskota!

Jag är så helvetes ont, kan typ inte sitta, inte stå eller gå. Pruttont har jag! Jag har egentligen haft ont till och från i flera år, men jag vet inte om jag någonsin känt den här smärtan. Så jag googlade upp "ont i svanskotan" och kom till den här länken! Känner igen en hel del symptom, så som:


  • Smärta under tiden du sitter eller efter att du suttit ned. Smärtan ökar i takt med tiden du har suttit ned och varierar beroende på hur hårt underlaget är.
  • Akut smärta när du reser dig från sittande till stående position. För att undvika just detta symptom ska man i sittande läge försöka luta sig framåt och böja ryggen.
  • Känslighet mot beröring på utsidan av svanskotan.
  • Som att bli spetsad av en pinne eller sitta på en kniv.
  • Smärta innan eller under tarmen arbetar.

Att nysa gör oxå ont. Känns kul det här. Sen när man läste om eventuella behandlingar och läkarbesök blev man ännu mer taggad. Kul att få ett finger uppstoppad i röven lixom. Men det är lika bra att bita i det sura äpplet och ta tag i det, för den här smärtan är faen inte att leka med...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0