Frukost


Dagens frukost:

En halv banan, hallon&blåbär, yoghurt och müsli, och ett hårdkokt ägg.

Hade gärna ätit typ keso och avokado, men det får vänta till helgens storhandling, haha! Idag efter jobbet blir det ingen vila och ingen promenad heller. I väntan på att tvätten ska bli klar tänkte jag passa på att städa lägenheten, den behöver sig verkligen en genomkörare med dammsugaren!

Till middag idag har jag tänkt äta kycklingklubbor i ugn som jag redan marinerat i soya, sweetchili och vitlök. Men frågan är bara vad jag ska äta till... Om jag ska dra ned lite på kolhydraterna så kanske man bara ska äta en schysst sallad med typ avokado, ruccola (♥) tomat osv, och en god sås med creme fraise och sötsursås.

Och fruktsallad till efterrätt ;)


Kommentarer
Postat av: Hannah

Tänk på att frukt(och även tomat) är proppfulla med socker(alltså kolhydrater) ett nyttigare vis att få i sig vitaminer är broccoli, spenat o liknande :)

2011-03-23 @ 08:57:48
URL: http://frukendrup.blogg.se/
Postat av: Hannah

Och fruktos(fruktsocker) är det sockret som är mest fettbildande

2011-03-23 @ 08:58:32
URL: http://frukendrup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0