Status.


Hej vänner!

Sjukdomsstatusen för mig är oförändrad. Dock tog jag en Alvedon för någon timme sedan så jag känner mig feberfri - för tillfället i alla fall. Sen fick jag hostmedicinen Cocillana utskiven till mig idag, så forhoppningsvis gör morfinet i medicinen så att jag kan få sova inatt. Plus att det kan underlätta min hosta, haha!

Annars så svängde jag (eller syrran som passade på att övningsköra tillsammans med pappa) förbi jobbet för att lämna in min sjukskrivning och hälsa på kollegorna. Sen åkte pappa och jag iväg och handlade, så nu har jag mat i några dagar i alla fall ;)

Jag har insett att jag lagar inte alls lika mycket mat nu när jag bor ensam. Annat var det när jag var sambo. Då var det hemmalagad mat, grytor och annat gott. Idag kan jag lugnt erkänna att det blir mackor till middag både en och två gånger i veckan. Men. Det ska det bli ändring på!

På min matlista den här veckan finns det: Pasta med tomatsås (kvällens middag), "Maggans kyckling" med Dijonsenap, creme fraise, persilja och rökt skinka, Pad Thai, och Chicken Tikka Masala. Helgens middagar är oplanerad för man vet aldrig hur middagsplanerna ser ut då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0