Sjukling.


Jag är sjukling. Det är synd om mig. Usch vad jag självömkar mig själv, men jag mår pruttdåligt...

Idag var jag hos läkaren för tredje gången på nästan en och en halv vecka. Väl där konstaterades det - igen - att jag har "övre luftvägsinfektion", med feber, rodnad i halsen, tryck i öronen, snuva och något svullna lymfkörtlar. Så jag är sjukskriven resten av veckan. Kul. Verkligen. Jag klättrar på väggarna av tristess här hemma. Eller kanske inte, jag ligger i soffan med feber och hostar så att jag kräks.

Det där med att jag hostar så att jag kräks är inte ens lögn. Igår när jag gick hem från mamma och pappa så hostade jag så mycket att jag kräktes. Lika så imorse när jag vaknade. So fresh.

Nu ska jag fortsätta att tycka synd om mig själv. Sen ska jag iväg en sväng till jobbet och lämna över min sjukskrivning.

Bild från sist när jag var sjuk. Jag har samma outfit på mig nu. Morgonrock, glajjer och mössa. Och filt. Och mjukisbyxor. Och sockor. Och med alvedon i magen.

Kommentarer
Postat av: Irene

Det är ju så jäkla trist att vara hemma och sjuk.

Konstaterade när jag var hemma och sjuk för några veckor sen att det var bättre att vara hemma och sjuk när man var liten. Då kunde man ju titta på tecknat hela dagen. Nu finns det ju ingenting att göra.

Krya på dig.

2011-02-28 @ 12:06:06
Postat av: JohannaMariaMs

Ja det var mycket "roligare" att vara sjuk när man var liten! Just nu är jag grymt sugen på en god fettig lunch, men det ekar tomt i kylen och jag orkar inte gå och handla. Och brödet tog slut imorse. Joy!



KRAM på dig!

2011-02-28 @ 12:18:54
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Linda!

Krya på dig! Ligger också sjuk.. är mest stressad över att inte kunna gå till gymmet.. känns som man tappar allt nu!!

2011-02-28 @ 14:39:15
Postat av: Camilla

Stackare, det suuuuger att vara sjuk. Ibland brukar jag önska att jag blir "lite lagom sjuk" så jag slipper mitt dötråkiga jobb, senast jag önskade det började det som för dig och slutade med lunginflammation så nu ska jag ALDRIG mer göra såna önskningar.

2011-02-28 @ 16:13:27
Postat av: JohannaMariaMs

Linda - Jag vet!! Det är så störigt att inte kunna träna! Jag har inte tränat på aplänge och min tanke var att kunan börja lite smått i veckan. Men det sket sig ju! Dock ska jag komma ut och promenera lite framöver..



Camilla - Haha, jag man ska passa sig med att önska sig vissa saker! Oftast kommer det tillbaka och biter en i röven =) Ett tag var jag oxå orolig för lugninflammation, men läkaren hörde inte några konstiga rosslingar så det kändes skönt :)



KRAM på er!

2011-02-28 @ 20:12:05
URL: http://johannamariams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0