En dagens...


Jag har nu insett hur mycket mer jobb det är med kort hår. Jag kan inte blöta håret kvällen innan utan att föna det torrt, för annars står håret åt alla håll och kanter. Vilket det i och försig även gör om håret är torrt...

Så min morgonrutin har förändrats lite sedan en vecka tillbaka då håret klipptes av. Jag går upp en kvart tidigare på morgonen för att duscha och blöta håret. Sen när håret är fuktigt så har jag i saltvatten-spray och rootlifting-spray och sen föna håret torrt tillsammans med en rundborste. Sen lite vax, glansspray och hårspray.

Det är lite meckigt och tar lite tid. Det är en helt annan frisyr jämfört med vad jag tidigare har haft. Jag måste vänja mig helt enkelt. Men jag tycker att det är för kort i nacken och "luggen". Men som sagt, jag ger det några veckor till och sen kommer jag säkert att älska frisyren. Typ, haha!


Kommentarer
Postat av: Anette A

Det är hur snyggt och coolt som helst! Kram

2011-12-01 @ 14:39:31
Postat av: Jenny

Ser sjukt fint ut! jättesnygg färg också!

Men jag vet hur kinkig man blir med håret speciellt efter cancer ;-)

Kram

2011-12-01 @ 15:01:07
URL: http://calanthes.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0