Skogen


Hej bloggen!

Har precis lagt mig en sväng i sängen och hade precis slagit igång datorn då kände jag hur det "kliar" lite på typ magen. Kliar tillbaka och vad fångar jag upp då? En bauta-fästing. Min första för iår, haha! Äckliga djur!

Men men, åter till dagen :)

Herregud vad det har regnat inatt! Och idag! Det har verkligen öst ner! Särskilt kul var det inatt då jag var tvungen att kissa. Inte en, utan TVÅ gånger! Jag bor i lillstugan och där finns ingen toalett, så man får lixom sätta sig ute i det fria. Bara det att det ÖSregnade. Så då satte jag mig under "carporten" som står bredvid lillstugan, haha!

Idag har vi bara tagit det lugnt. Jag och pappa var i skogen en sväng och plockade kantareller, jag hittade även en liten men mycket fin Karl-Johan svamp. Åtta små påsar med härlig svamp blev det som ska frysas in!

Sen blev det en sväng ut i regnet för att lägga nät. Hoppas på feta gösar och aborrar att grilla/röka/steka och ääääta!








Och vill även säga grattis till barndoms-kompisen Jocke som imorse blev pappa till en liten flicka!! ♥


Kommentarer
Postat av: Ponyo

Härligt att vara ute på landet men mindre trevligt att behöva kissa ute i regnet. :) Så gott det ser ut med svamp! :)

2011-08-20 @ 20:39:30
URL: http://www.annamaria-l.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0