Mårrn, mårrn!


Herregud vad bloggen beter sig konstigt! Har gjort det i flera dagar nu. Inlägg som inte publiceras och det där inlägget om vitlöken/röven, det skulle ha publicerats igår under dagen, inte kvällen innan. Mycket märkligt det där.

Idag pyser jag iväg lite tidigare från jobbet, ska röntga ryggen/svanskotan. Jag var ju hos läkaren för ett tag sen för jag hade så ont att jag faktiskt grät av smärta. Jag var tvungen att vara hemma från jobbet och äta smärtstillande, fick brorsans morfintabletter som han fått när han opererade bort blindtarmen. Kunde inte sitta, inte stå, inte gå. Kunde bara ta mig framåt genom att flytta fötterna långsamt i typ sidled och hasa mig framåt.

Läkaren undersökte mig och trodde att min smärta snarare var muskulärt snarare än att jag skadat svanskotan. Jag har ju sedan tidigare haft problem med både svanskotan och svanken/ländryggen. Svanken/ländryggens problem har uppkommit efter att jag var så mycket sängliggande för tre år sedan, men det är just tre år sedan så det känns inte som att jag skylla på det längre.

När jag har fått ryggen okejad, eller det blir bekräftat att det är muskulärt och inte att det är en faktisk skada, då ska jag gå till en naprapat/sjukgymnast (som tydligen hjälpt Foppa mycket) så kan även han kika på ryggen och bekräfta att det "bara" krävs att bygga och och stärka bålmuskelaturen för att det ska bli bättre.

Jag är grymt taggad på att börja träna, och jag vill inte köra någon mestränining, utan med PT, ut och springa och gymma, och pass på det. Men innan jag börjar vill jag veta att min kropp är frisk och att jag inte har några skador som skulle kunna förvärras!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0