Kräftlasagne


Här kommer receptet på den kräftlasagne jag lagade igår! Väldigt lättlagad och smakrik mat, rekommenderas skarpt!

Portioner: 4
Tid: 20 minuter

200 g färska lasagneplattor
1 squash
1 vitlöksklyfta
1 ask körsbärstomater (250g)
1 msk matolja
1 burk färdig tomatsås (500g) (jag har använt mig av finkrossade tomater, dels med vitlöksskak och en med basilika.)
1 burk kräftstjärtar i lake (330g)
1 påse babyspenat (70g)
2 dl riven parmesanost

1. Skär lasagneplattorna i mindre bitar (om man vill göra det i portionsformar/tallrikar)

2. Ansa och skär squashen i bitar. Skala och hacka vitlöksklyftan. Halvera tomaterna

3. Fräs squash och vitlök i olja i en kastrull ca 2 minuter (jag har stekt längre, föredrar squashen lite mjukare)
Tillsätt tomater och tomatsås och låt koka upp. Ta kastrullen åt sidan

4. Koka lasagneplattorna i lättsaltat kokande vatten i en gryta i 5-7 minuter. Låt rinna av

5. Häll av kräftstjärtarna och blanda ner dem i tomatsåsen

6. Varva lasagneplattor med tomatsås och spenat på tallrikar eller i en ungsform. Toppa med parmesanost och servera!


Receptet hittar ni även här!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Tack, söta du!

2011-08-21 @ 17:15:42
Postat av: JohannaMariaMs

Inga problem =)

2011-08-21 @ 21:51:47
URL: http://johannamariams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0