Ray Kluun


Jag vet att jag tidigare har skrivit om denna författare. Om Ray Kluun. Hans debutroman - En sorts kärlek - är nog en utav de mest känslomässigt jobbiga bok jag någonsin läst. I boken heter han Sten. Sten bor tillsamman med sin fru Carmen och deras tvååriga dotter Luna. Utåt sett ser de ut att leva det perfekta livet tillsammans, men Sten är notoriskt otrogen mot sin fru. Sen drabbas Carmen av bröstcancer och då får man - brutalt ärligt följa familjen och deras kamp mot sjukdomen.

Nu har han kommit ut med uppföljare - Änkligen - Jag vet att jag kommer att gråta, vara förbannad och må stundtals dåligt. Alla de känslorna kände jag när jag läste första boken. Jag bölade som jag aldrig bölat förr.



Kommentarer
Postat av: E.

Oj vad intressant med en uppföljare! Jag köpte "En sorts kärlek" i somras på en marknad för 20 kr :P Den var ruggigt bra, men fruktansvärt jobbigt att gråta som en gris när man läste den. Frågan är om man pallar en uppföljare, men är nog för nyfiken för att låta bli :)

Hare bäst!

2010-10-02 @ 00:44:44
URL: http://misspinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0