Bäddsoffa.


Jag är på jakt efter en bäddsoffa till lägenheten. Jag kommer (med hjälp av papi) att bygga upp en "halvvägg" i vardagsrummet av glaskuber för att på så sätt kunna få en liten sovalkov. Men jag har även bestämt mig för att införskaffa en bäddsoffa så mina vänner kan sova över och slippa madrasser och skit. Nu kommer dock dilemmat. Jag och pappa har räknat ut att soffan max får ha en längd på 2,40 cm (om det nu funkar att ha soffan där jag vill ha den vill säga) och då blir det exakt på gränsen till att fungera.

Jag längtar verkligen tills jag får gå och ta mått på lägenheten och se hur lägenheten ser ut utan alla möbler. Då är det så mycket lättare att få en uppfattning om vad som funkar och inte funkar!

MÅNSTAD Hörnbäddsoffa m förvaring, vänster mörkbeige Bredd: 240 cm Djup: 90 cm Höjd: 73 cm Sitsdjup: 60 cm Sitshöjd: 45 cm Bäddbredd: 140 cm Bäddlängd: 204 cm      MÅNSTAD Hörnbäddsoffa m förvaring, vänster blågrå Bredd: 240 cm Djup: 90 cm Höjd: 73 cm Sitsdjup: 60 cm Sitshöjd: 45 cm Bäddbredd: 140 cm Bäddlängd: 204 cm

MÅNSTAD Hörnbäddsoffa m förvaring, vänster blågrå Bredd: 240 cm Djup: 90 cm Höjd: 73 cm Sitsdjup: 60 cm Sitshöjd: 45 cm Bäddbredd: 140 cm Bäddlängd: 204 cm


Här är en utav bäddsofforna jag kollat på. Dock så finns den bara i dessa två färger, men jag vet inte om jag är så sugen på någon av dem. Men rent storleksmässigt passar den och jag vet att det är en mycket bekväm soffa  o c h  säng!

Har ni tips på någon schysst inredningsbutik eller känner till någon grym bäddsoffa, hojta gärna till! =)

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har den blågråa varianten hemma. Är skitnöjd! Men om du inte gillar färgarna är det ju kanske vettigt o hitta ngt annat ;)

2010-10-13 @ 10:54:04
URL: http://annamopp.blogg.se/ny

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0