En säker sparbössa..


Jag har en ganska smart pappa, eller han har helt klart sina stunder i alla fall, haha :)

För en tid sedan såg jag en stor Coca-Cola flaska i deras sovrum som hade både sedlar och mynt nedknölade i flaskan. Han berättade att den var "inbrottssäker", det vill säga att man kan inte gå och nalla pengar utan att förstöra denna vackra skapelse.

Hur får man då en helt vanlig Cola-flaska till en utomordentligt bra sparbössa?

Jo, man behöver följande :

En vass kniv
En markeringspenna
Superlim

Börja med att göra två små hål i flaskan. Dra sen kniven mellan dessa två hål och markera "hålet" med en markeringspenna. Skruva sen av locket och lägg på massor av superlim i korken innan den sen skruvas på igen!

Jag har absolut ingen aning om hur mycket pengar jag har i bössan. Men det bör finnas minst en tusenlapp där i alla fall! Det som är så bra med denna är att man kan verkligen inte få ut några pengar om man inte förstör den. Och det vill jag inte! Även fast jag är grymt nyfiken på hur mycket pengar som finns där... I fredags stoppade jag in en hundring och idag 60:- :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken fiffig uppfinning! För några år sedan höll jag på att spara tior i en colaflaska, tydligen skulle en helt fylld flaska räcka till en jordenruntresa! Jag fick ihop 5500 :- för det köpte jag mig en ny dator :)

2010-01-18 @ 10:46:01
Postat av: terese

haha va kul.. har haft en likadan själv faktiskt... eller nja, min 7 åriga son... å i mynt blev det strax över 900.. inte illa alls... å det bär ju emot att nalla eftersom man då måste ha sönder den... hihi

2010-01-19 @ 21:11:39
URL: http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp
Postat av: E

..fast jag har oxå gjort en sådan. Det GÅR att ta pengar utan att det syns/den går sönder.. man får tänka till lite bara... =)

2010-10-20 @ 14:29:20
Postat av: JohannaMariaMs

Haha, okejdå =) Men så enkelt kan det då inte vara utan att flaskan går sönder =)

2010-10-20 @ 15:22:31
URL: http://johannamariams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0