Blodbad..


När jag är sjuk/förkyld så får jag ofta munsår och så blöder jag näsblod. Igår stod jag i duschen och peelade ansiktet när det helt plötsligt började komma blod. Dock gick det över rätt snabbt... Men jag sket i mitt nässpray och gick och la mig med täppt näsa..

Imorse vaknade jag genomtäppt men med snoken full av äckligt snor, jag gick upp i badrummet och snöt mig, vilkte resulterade i blodbad. Satt i badrummet i typ en kvart innan det slutade blöda. En timme senare började det blöda igen, som fan. Men även det gick över rätt fort.

Sen tog jag promenaden hem till mamma och pappa, och då började det blöda IGEN!!

Någon som vet om Cyklokrapon (?) säljs receptfritt??


Kommentarer
Postat av: Camilla

När jag gick i högstadiet blödde jag näsblod ofta, speciellt om det var kallt ute. Så jag gick till vårdcentralen så etsade dem det kärl som blödde oftast. Det funkade väldigt bra. Nu blöder jag nästan aldrig näsblod.

2010-12-28 @ 19:03:39
Postat av: Anna

Cyklo-F finns receptfritt, vilket är samma sak som cyklokapron. Sen finns det ju blodstillande vadd oxå som man kan köra upp i snoken, och kanske lite sesamolja (nozoil) för att det inte skall vara så torrt.

2010-12-28 @ 19:18:23
Postat av: JohannaMariaMs

Jag blöder inte så ofta, någon gång per år.. Men när jag väl blöder, då blir det flera gånger på väldigt kort tid.. Cyklo-F lät ju väldigt bra! Tack för tipset =) Det blir att besöka Apoteket imorgon!

2010-12-28 @ 20:05:57
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Anonym

Scary pic :s

2010-12-28 @ 20:23:17
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Är du ofta torr i näsan nu när det är vinter? Jag måste använda "nosoil" en nässpray som är som olja för att mjuka upp gångarna/kärlen i näsan för att inte blöda näsblod. Och som någon innan sa i sin kommentar så brukar de bränna i det blodkärl man ofta blöder ifrån. Fick göra det i sexan när jag växte som mest och kärlen hängde inte med. Blödde näsblod hela dagarna i en vecka och fick till slut åka till akuten för jag var så matt i kroppen.

2010-12-28 @ 20:51:17
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Matilda

Å fy, vad jobbigt...! Krya på dig!

2010-12-28 @ 22:03:43
Postat av: Jenny

Isch för näsblod, har en sambo som lider av detta och jag brukar få pyssla om honom och städa blod lite då och då..

Men du är det en Mary Kay remover jag ser på ditt handfat?

Jag är MK konsult och tänkte att känner du för att spana lite på deras nydesignade sortiment och ha en hud eller make up klass eller en individuellrådgivning så hör av dig!

Kram

2010-12-29 @ 18:59:43
URL: http://calanthes.blogspot.com
Postat av: Camilla

Hajar inte hur du kan sova med täppt näsa, själv får jag superpanik om jag försöker. Näsblod suger förövrigt getpung.

2010-12-30 @ 21:49:04
Postat av: JohannaMariaMs

Camilla, jag fattar inte heller hur jag lyckades... Är skitobehagligt ju! Sen så vaknar man ju typ av snor i hela nyllet, fräscht. Haha, getpung ;)



Gott Nytt År!! :D

2010-12-31 @ 13:57:28
URL: http://johannamariams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0