Home sweet home...

Jag ska inte sätta mig ett plan på lääänge, lääänge! Har haft en riktig helvetes flygning, både över atlanten från NY och från London. Luftgropar och skakningar, ont i arselet och otrevliga gravida kvinnor *morr*

Det började med att vi boardade planet vid 18:30 (lokal tid), men pga oväder så kom planhelvetet inte upp i luften förrens efter klockan 20, och alla vet väl hur det är att flyga genom åskmoln med ett bautaplan..? Jag hade spypåsen redo i alla fall.

Sen så var det en kvinna som satt bakom oss (längst bak i planet) och beklagade sig för en flygvärdinna om att hon faktiskt var gravid och att hon var tvungen att kunna luta sin stol bakåt. Flygvärdinnan sa att hon skulle göra vad hon kunde för att hjälpa dem, men hon kunde inte lova något. Jag och Malin tänkte då att vi kunde byta plats, för att vara snälla lixom. Och vad får man, knappt ett tack?! Killen gav oss typ ett litet leende och ett pyttetack, medans hon-den-där-gravida sa inte ett ord! Herregud, man kan väl säga tack i alla fall?? Till saken hör att hon lutade knappt stolen bakåt på hela resan.. Medans jag och Malin fick sitta på deras ruttna platser bara för att vara snälla!

Sen var flygningen från London till Arlanda jobbig oxå. Eller landningen. Spypåsen fick vara redo då oxå.



Men, jag har haft en underbar resa med systeryster ♥

Nu väntar jag bara på att fästmannen och hunden ska komma hem, så ska jag krama och pussa sönder dem! =)


Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Usch, vad jobbigt med skakig flygning. Sånt gillar vi inte. Tur att allt gick bra ändå och att du är hemma igen ordentligt. :)

2009-09-29 @ 20:34:30
URL: http://www.skruttan.net
Postat av: julia

Gött att du är tillbaka någorlunda hleskinnad iaf ;) Har sluppit de här med jobbiga flygningar, haft flyt när jag ska flyga...

Kram på dig

2009-09-29 @ 21:09:26
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: julia

gött att du har haft det bra. tråkigt med jobbiga flygningar. resan från Usa är nog lång utan skakningar. kram

2009-09-29 @ 21:11:14
URL: http://julialulia.blogspot.com
Postat av: Therese

Skönt att allt ändå gick bra, och att du haft en bra resa! Väntar med spänning, så får vi se om det kommer upp några bilder =)

2009-09-30 @ 07:40:22
Postat av: Kamilla Nyström

Välkommen hem:-)

kram K

2009-09-30 @ 10:18:48
URL: http://kamilla-milla.blogspot.com/
Postat av: JohannaMariaMs

Therese - Jag kommer att berätta mer om resan, och visa flera bilder snart, väntar bara på flera bilder från min syster! Hon har tagit på mig, jag på henne, haha! Men tänkte däremot visa vad jag köpt senare idag! =) KRAM

2009-09-30 @ 16:37:01
URL: http://johannamariams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0