Fredagens bravader

I fredags var vi på skärgårskryssning för att fira att ”morfar” (Patrics morfar) fyllt 80.  Färdtjänsten hämtade upp mig och morfar vid 16:30, båten skulle gå från Strandvägen klockan 17:30.  Vad vi inte visste då var att vi tydligen skulle hämta upp en till tant påvägen. Vi kom alltså inte från Täby förrens klockan var 16:45. Vi åkte via Artillerigatan men kom typ 15 meter på 20 min, det var så jäkla mycket bilar! Tillslut sa morfar ”- Det här går inte Johanna, du får köra mig med rollatorn…” Patric som redan var på plats vi båten sprang upp och mötte mig och morfar. Morfar satte sig på rollatorn, Patric tog sats och småsprang med rollatorn framför sig och morfar sittandes på. Jag höll morfar i armen och varnade för gupp och trottoarkanter. Men vi var dock jääävligt nära på att välta vid ett tillfälle. Hjulet fastnade i en brunn och rollatorn och morfar var så nära på att ramla baklänges, men som tur är så lyckades vi parera fallet så alla var hela och rena när vi kom till båten med två minuter i till godo =)

Vilken syn vi måste ha varit...



Hur många gånger har jag sagt "morfar" i det här inlägget? HAHA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0