Framtid

Efter att mamma och pappa hade gått hade jag och Patric ett långt samtal om hur vi vill att vår framtid ska se ut. Vi pratar så otroligt mycket mer nu, än vad vi någonsin har gjort. Det gör att dessa samtal blir mycket lättare. Vi pratade om vart vi vill bo (Väsby är inte ett alternativ, vi vill bo i Täby). Vi ska fokusera på att få lägenheten renoverad för att sen förhoppningsvis kanske kunna flytta till något större. Vi har sagt att vi måste ta oss i kragen och verkligen sätta i gång på allvar. Renovering. Träning. Mat. Men framförallt, OSS själva! Vi vet vad vi vill, och det är att vara tillsammans. Men ibland är det svårt, vi vill så mycket tillsammans, men vi vet inte riktigt hur vi ska ta oss dit. Något vi däremot vet är att vi båda är villiga att satsa på att båda ska må så bra som möjligt - tillsammans.

Igår kom vi fram till att det är den gråa, tråkiga vardagen som säkert har drabbat oss. Att den kom först nu efter 4,5 år tillsammans. Vi har bott tillsammans i 1,5 år, men strax eter att vi blev sambos blev jag sjuk i cancer. Det resulterade i fyra månaders helvete. Men det helvetet cirkulerar fortfarande runt oss, och kommer säkert fortsätta att göra det hela livet. Det är först nu, ett år efter cancern som vi båda börar insett hur mycket skiten påverkade och fortfarande påverkas oss. Det är först nu, 2009, som vi faktiskt har ett "normalt" sambo förhållande. något som vi faktiskt inte är vana vid. Det är första gången på 1,5 år som vi faktiskt bor tillsammans. På riktigt.

Jag älskar honom över allt annat. Ett liv utan honom existerar inte för mig. Vi ska komma igenom den här svackan och vi ska komma starkare ur den! Jag älskar honom... ♥ 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej, vad bra att ni pratar mer nu. Ni verkar så mysiga ihop och jag hoppas att allt går bra! Ha en trevlig helg - blir det nån Mojito kanske? ;) Vin går också fint annars, det blir nog ett (!) glas för mig med. Kram

2009-09-11 @ 07:55:12
Postat av: JohannaMariaMs

*Det blir ingen mojito ikväll, därmot blir det vin och vattepipa =) Hur ser din helg ut annars??*

2009-09-11 @ 08:33:15
URL: http://johannamariaMs
Postat av: julia

Haha, jag blir tokig! Försöker få med honom på allt men han är inte upplagd för de eller så orkar han inte nu utan sen, men det blir aldrig sen... Han är sååå lat! Blir tokig! Men kanske får sluta tjata ett tag =)



Ja, visst är det så. Man har ju två val, antingen ger man upp och lägger sig ner, eller så kör man stenhårt!



Hoppas de bättrar sig mellan dig och patrik snart! Jag och jonas har också haft de ordentligt down, men det har gjort oss starkare, vi pratar grymt mkt mer nu...

Massor med kramar

2009-09-11 @ 08:51:52
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Sarah

Ni kommer att fixa det! Ni passa så bra ihop och är så fina tillsammans. Alla par går i genom perioder av tvekan, det är det som gör en starkare! Ni kommer att klara detta!

2009-09-11 @ 12:25:48
Postat av: Kajsa

Helgen ser ganska lugn ut än så länge, men den fylls säkert. Ska ju ta hand om hästarna och så är sambons barn hos oss i helgen...så det brukar bli fullt upp. Kram

2009-09-11 @ 14:13:18
Postat av: Anonym

Jag tycker inte om folk som bara kräver uppmärksamhet! Du äcklar mig..



XoXo

2009-09-11 @ 16:29:50
Postat av: JohannaMariaMs

Anonym - Jag kan bara säga att jag tycker att det är tråkigt att du känner så. Men tjejen (för jag antar att du är en tjej), du har ett val. Sluta läs. End of story.

2009-09-11 @ 20:49:25
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Kajsa

XoXo: Sluta läs om du stör dig. Blir så trött på alla idioter, speciellt de som inte vågar skriva sitt namn. Det är helt valfritt att läsa bloggen - jag gör det gärna eftersom jag tycker Johanna skriver bra och intressant!

2009-09-12 @ 08:50:52
Postat av: cornelia

XoXo: Tycker nog det är du som söker uppmärksamhet när du skriver så? Lite svartis kanske ? haha skrattar högt åt dig.

2009-09-12 @ 19:31:49
Postat av: JohannaMariaMs

Tack söta ni för att ni försvarar mig! Tyvärr kommer det alltid att finnas RIKSPUCKON som inte har något bättre för sig än att klanka ner på andra! Så, tack söta ni! <3

2009-09-13 @ 17:57:13
URL: http://johannamariams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0