Ni är bäst..

..Vet ni det?

Jag vet att jag knappast är ensam om att ha blivit dumpad,
eller blivit illa behandlad. Samtidigt som jag vet att jag inte är ensam om att varit drabbad av cancer och följderna av det. Alla har vi våra egna "problem" och svårigheter som vi själva måste ta och oss över och kämpa oss vidare. Nu kämpar jag för fullt att ta mig vidare, att tänka framåt och tänka positivt. För hela min framtidsplan har verkligen kraschat i tusen bitar. Jag som ville ha barn innan 25 liksom. Samtidigt så tror jag, så här i efterhand, att det kanske var ett desperat försök till att göra saker och ting bättre mellan oss? I dagsläget tackar jag de högre makterna för att vi faktiskt aldrig tog det beslutet att välkommna ett barn till denna värld. Även fast det är min högsta önskan att få vara mamma till en liten.

Nu försöker jag ta dagen som den kommer. Att bo in mig här, hos mina föräldrar. Att umgås med mina vänner, syskon. Att gråta. Att skratta. Att älska. Jag vill så mycket, och jag vet att jag går starkare ut det. Mycket tack var er och era stöttande kommentarer. Jag vet som sagt att jag inte är ensam om att gå igenom detta, men att höra att NI tagit er upp igen. Att NI idag mår bättre, och att NI säger att det var det bästa om kunde hända. Sådant hjälper. Det ger mig hopp. För just nu pendlar det.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej!

Tänkte bara skicka en positiv rad till dig.

Håll humöret uppe, så ska allt bli bra ska du se.

Man ska aldrig någonsin tappa hoppet om saker å ting... Har ja fått lära mig:)

Även om man blitt dumpad, fått nån sjukdom eller något annat. hoppet e det sista som lämnar kroppen.

Massa kramar//Sara

2009-10-13 @ 17:52:48
Postat av: Ulle

Hej! Ville bara skicka en positiv kommentar och hoppas att solen snart skiner på dig, för det ska gudarna veta att du är värd. Hoppas också att du snart finner ny kärlek och kan se tillbaka på detta och tänka att det fanns en mening. Någonstans finns han, det gäller bara att inte gräva ner sig, ta tid att läka och sen leva igen. Vad skönt att din mamma och pappa stöttar dig, och Johanna, det är ok att ta emot lite hjälp. Särskilt när man mår dåligt! Kram en beundrare som tycker du har ett jävla go!

2009-10-13 @ 18:11:21
Postat av: SAra

2009-10-13 @ 18:53:20
Postat av: Sara K

Hej Johanna!



Jag vet hur du känner det just nu i allt detta som har hänt dig nu med kärleken. Har själv råkat ut för detta en gång o det var mycket jobbigt ibörjan men tillslut så såg man ljuset igen.. Kämpa på.. Gråt så mycket du kan det hjälper kan jag säga..



Kram Sara

2009-10-13 @ 18:56:35
Postat av: Elisabeth

Jag var i ett dåligt förhållande för flera år sedan och tog steget att göra slut. Det var det bästa som hänt mej även om vägen varit krokig och jobbig stundtals. Men för två och halvt år sedan träffade jag en ny man som är den underbaraste som finns.

Visserligen bor vi inte tillsammans även om vi skulle vilja det. Har en tonårsdotter som mått väldigt dåligt när jag blev sjuk i min cancer fast jag ju är frisk igen nu från den. Det kommer att gå bra för dej och du har dina föräldrar som stöttar dej och säkert många fina vänner. Njut av var dag och gör sådant du mår bra av så ordnar det sej till slut. Ha en fin kväll!! KRAM

2009-10-13 @ 18:59:42
Postat av: Maria

Du kommer fixa det med hjälp av din familj och vänner.Tror även att du känner mycket stöd från alla läsarna. Ofta tror man att där står jag själv i allt. Men det gör man inte. Du har många som älskar dig. Mys ner dig och njut av dina komentarer och mys med mamma o pappa. Där finns ju igentligen inget bättre. Det var min tröst när jag mådda som sämst. Kram

2009-10-13 @ 19:02:48
Postat av: Åsa Andersson

När man är mitt uppe i en kris så tror man aldrig att det ska ta slut men det gör det, man blir inte samma människa som man varit förut men man blir stark och mer ödmjuk och lyhörd för andra peresoner.

Jag tror att du kommer fixa det här låt det ta den tid det tar bara. Carpe Diem

2009-10-13 @ 19:21:56
Postat av: desse

Hej tjejen! Tråkigt att höra att det är slut mellan er. Samtidigt är jag helt övertygad om att du kommer fixa detta hur bra som helst! Som du skrev så är du inte ensam och se bara på oss andra, även om det känns helt fruktansvärt så blir det ofta bättre i slutändan än vad man hade innan förhållandet. Se det som att du går vidare flera erfarenheter rikare! Stor kram till dig och tack för att jag får fortsätta följa din blogg!

2009-10-13 @ 19:29:59
URL: http://desireejohansson.blogg.se/
Postat av: Cecilie

Kämpa på bara! Det är hemskt i början, men som andra säger; det blir bättre! =)

Kram på dig!



2009-10-13 @ 19:40:01
Postat av: Matilda

Det är alltid jobbigt att vara i den situationen, bli dumpad och sviken. Det kan man inte komma undan. Jag har varit där, dock innan det gick så långt att jag faktiskt flyttade ihop med karln ifråga. Men, vi hade ett dåligt förhållande och jag visste innerst inne att han träffade andra och ljög för mig om detta. Till och med när jag konfronterade honom om rosorna han fått och sminket i badrummet, så ville han undanhålla mig sanningen och kunde inte förstå min frustration. Nu, flera år senare, kan vi prata om det och faktiskt umgås, men det tog många tårar och mycket ilska till det. Jag har lärt mig något bra av det: jag har insett att jag faktiskt förtjänar det bästa. Allt har en mening i livet :) Pyssla om dig själv och sträck på dig, du är bra! KRAM

2009-10-13 @ 19:48:19
Postat av: Jenny

usch då! Fast på ett sätt är det bra att det gör ont, det visar bara på att du har älskat en person enormt mycket, alla har inte fått den chansen i livet..än :P... man lär sig ju oxå alltid av en relation som man kan göra mycket bättre i framtida förhållanden :)

Ta hand om dig, tänker på dig :)

kram

2009-10-13 @ 19:56:56
Postat av: carolina

efter regn kommer solsken...

jag antar att du som cancerpatient vet om att männen i de flesta fall int eorkar stå bakom, de känner sig maktlösa, kan inte påverka, utanför- för att de inte kan hjälpa till.



ofta blir kvinnan väldigt stark efter en sådan händelse,medans mannen fortfarande är samma jag. kan vara svårt att ta.



har för mig att jag läste statistik om att i fler än 50 % av fallen blir kvinnan lämnad-antingen under behandlin eller när behandlingen är klar...



du kommer helt klart starkare ur detta, även om man tänk sig en sak...så lär man sig att framtiden finns där-men man kan inte alltid planera den.



lycka till

2009-10-13 @ 20:05:41
Postat av: Alexandra

du kommer fixa dethär! ta hand om dig! kram

2009-10-13 @ 20:18:18
Postat av: Elin

Skickar varma hälsningar till dig. Du kommer klara detta och du är en stark person. Skickar positiva kommentar till dig för det är du värd, du är värd allt gott och hoppas att du mår bra trots allt :-)



Kram!

2009-10-13 @ 20:35:27
Postat av: Malin

Usch jag gick igenom ungefär vad jag kan tänka mig att du går igenom för ca 2 år sedan... och det var kämpigt då, jag ville bara dra täcket över huvudet och gråta- dag ut och dag in. MEN jag har aldrig mått så bra som jag gör nu :) Man tror inte det när man är där men det blir verkligen bättre. KRAM

2009-10-13 @ 20:57:23
Postat av: charlotte

Du kommer att fixa detta...är bara lite jobbigt i början...

Kram på dig

2009-10-13 @ 21:47:36
Postat av: Kamilla Nyström

Jag förstår att du har det hemskt jobbigt nu. En fruktansvärt tråkig situtation du hamnat i. Jag måste erkänna att jag inte fattat alls att det var på ingående, jag tyckte ni verkade så sammansvetsade och allt. Men kanske har du inte velat göra allt tydligt här på bloggen. Jag lider med dig, men vet att du tagit dig igenom värre saker. Nu får du bara se framåt, gå vidare i livet än en gång! Du verkar vara en stark tjej! Och det är en klycha, jag vet, men mister man en står det tusen åter,,,, en stor kram till dig

Kamilla

2009-10-13 @ 21:51:18
URL: http://kamilla-milla.blogspot.com/
Postat av: julia

Hoppas du vet att jag tänker på dig otroligt mycket. Skönt att du har din familj som stöttar, vad vore man utan dom... LIvet känns för jävligt ibland, men har man varit down å levt och lever ett liv som sjuk så vet man att man tar sig stark ur mycket. att det svåra gör en starkare.

Massor med kramar

2009-10-13 @ 22:10:58
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Ann

Att ens drömmar och förhoppningar kraschar i en separation gör förbannat ont. Ena dagen så orkar man ta ett steg framåt, sedan blir man bara ledsen av allt, litet som stort.



Men märkligt nog så går man vidare och sedan kan man titta tillbaka och inte känna den stora sorg som det endock är att lämna ett förhållande som man hoppats på och velat ha.



Det viktiga är att ha stöd av familj och kompisar som känner dig och förstår att det gör ont.



Det spelar ingen roll om andra har gått igenom det du gör nu, du gör inte mindre ont för dig iaf. En dag i taget och skratt och gråt i en salig röra , tror jag är ett måste.



Det känns som om man skall gå sönder, men märkligt nog så är vi människor otroliga på att läka själen. Hoppas du får stöd och omtanke tills du står stadigt igen.



Varm kram Ann

2009-10-13 @ 22:33:33
URL: http://www.solanderbay.blogspot.com
Postat av: Miffelina

Att bli dumpad gör sååå jäkla ont, men du kommer fixa detta det är jag säker på. Du har fixat din sjukdom och nu är du starkare än innan. Hoppas du träffar en man som tar väl hand om dig och att du kan få njuta av kärleken.

Kramizar från mig!

2009-10-14 @ 09:45:15
URL: http://www.metrobloggen.se/saltakatten
Postat av: Anonym

Livet blir inte alltis som man önskat sig..tyvärr :( Men bara bit ihop och tänk på att du förtjänar så mycket bättre än någon som inte vill prata om sina känslor för dig. Du är stark, du har besegrat cancern, jag tvivlar inte alls på att du inte klarar av detta. Många varma Kramar

2009-10-14 @ 10:03:59
URL: http://sannyball.blogg.se/
Postat av: julia

allt blir inte alltid som man tänkt sig, tyvärr. men kanske var det menat så då. kämpa på. du är värd allt gott. och du ska veta att jag tänker på dig, trots att jag inte känner dig egentligen.

många kramar.

2009-10-14 @ 10:35:33
URL: http://julialulia.blogspot.com
Postat av: tiny

att lämna ett destruktivt förhållande som bara drog mig närmre botten ju fler år som gick, är det bästa ja gjort för mig själv!!

idag är ja lycklig med en underbar pojkvän som uppskattar o älskar mig precis som ja är!

det känns tungt i början...nä förresten ja ska vara ärlig, det kommer kännas tungt ett bra tag men det lättar lite för varje dag som går...tillåt dej själv bara att få vara ledsen, arg, bitter och självisk! njut av att ha vänner o folk som älskar dej runt omkring dej, försök att fokusera på det som är positivt i ditt liv!

det här kommer du grejja!!

jag tror på dej!

/klara



(om du känner för att läsa om att andra också går igenom jobbiga perioder, gå in på min blogg...tyvärr lämnar inte ens historia en men man gör sitt bästa för att bemästra den och gå ut ur det med huvudet högt!)



ta hand om dej nu!

2009-10-14 @ 11:03:48
URL: http://tinylove.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tack för förtroendet att få fortsätta läsa din blogg.



Jag har också varit i din situation och jag vet hur illa det svider. Men till slut blir det bättre.

Kram på dej!

2009-10-14 @ 13:14:32
URL: http://sv.netlog.com/millavimzan
Postat av: Isabelle

Hej !



Har en fråga ?

Är inte milo din hund ? Eller hade ni köpt den tillsammans ? Jag är en hund galning, älskar hundar, har en själv på fyra månader =)



Kämpa på, alla har rätt att vara ledsna, och man ska vara ledsen och verkligen ta ut på allt, ilska osv. Umgås mycket med familj och vänner, det vådar en gott =)



Tänker mycket på dig och hur det går

med dig fasten jag inte känner dig. Men det känns som jag känner dig eftersom jag följt din blogg så mycket.



Kramar på dig !



2009-10-14 @ 13:35:48
URL: http://isssabellle.blogg.se/
Postat av: JohannaMariaMs

Isabelle - Vi köpte Milo gemensamt. Jag kan tyvärr inte ha honom under veckorna då jag inte kan ta honom till det dagiset han går på. Tyvärr =( Jag kan ha honom på helger och så

KRAM

2009-10-14 @ 13:42:57
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Har du orkat fundera på hur ni ska göra med lägenheten? Du har ju verkligen lagt ner din själ i den. Tänker på dig. Kram

2009-10-14 @ 14:13:55
Postat av: Nathalie

Hej! Ville skicka en tanke! Hoppas du mår bra snart! Vet hur hemskt det är att bli ensam efter att ha byggt upp känslor och framtid. Tyvärr kan jag väl inte ÄN säga att det gått över för mig. (Var tre år sen det tog slut) Jag saknar honom extremt mycket, men givetvis känns det bättre, och det kommer det absolut göra för dig med snart :)

2009-10-14 @ 16:43:38
URL: http://nathaliegustavsson.blogg.se/
Postat av: Tess

ja men gärna..det lät ju jättespännande! Onm du orkar får du gärna ge mig receptet...



hur mår du idag? jag ligger i soffan med värmedyna o världens huvudvärk..men det är väl normalt antar jag...e bara så less på allt just nu..



puss hjärtat!

2009-10-14 @ 17:23:15
URL: http://smultronpastra.blogg.se/
Postat av: karina

Du klarar det här.. Du är en stark

ung å klok ung kvinna

Massor me kramar

2009-10-14 @ 18:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0