Lördagkväll och öm i hjärtat

Idag har varit en tuff dag. Har försökt hålla mig sysselsatt här hemma, läst, försökt börja städa, betalat räkningar, prommisar med Milo, handla mat med pappa, laga mat, äta mat, läsa lite mer. Men nu är det tungt. Har maniskt gått och kollat min telefon för att se om han har hört av sig. Vet egentligen inte varför, antar att det är svårt att bryta ett invant mönster eller beteende. Vem var det jag ringde när jag mådde så här? När jag var ledsen, vem pratade jag med? När jag hade ångest, vem hjälpte mig att se annorlunda på saker? Jo, det var Patric.

Idag har det varit svårt.
Riktigt svårt. Jag vet att morgondagen blir bättre. Imorgon blir det en Johanna-dag med spamanikyr på schemat och så lite shopping på det. I dessa lägen så får faktiskt materiella ting en att må lite bättre, jag älskar mina jag-ska-inte-kolla-på-priset-stövlar jag köpte för två veckor sedan. Jag behövde dem, jag behövde unna mig dem, och jag behövde desperat göra något för mig själv.

Jag vet att det trots det jobbiga är bra att vara ensam med sina tankar och funderingar. Jag måste få uppleva det jobbiga i alla situationer jag ställs inför för att kunna bearbeta det som hänt. Allt som jag ställs inför blir jobbiga. Jag måste ta tag i saker och ting själv. Jag måste fatta beslut själv. Jag måste bygga på mig själv. Det är tufft, men det kommer att gå. Jag känner både tro, hopp och kärlek.

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Tycker du hanterar situationen jättebra. Du ska vara stolt över dig själv och det du lyckats åstadkomma sen brytningen. Du fixar detta! Jag och Isabelle finns här och stöttar om du behöver.



Pusssssssss

2009-10-24 @ 22:45:24
Postat av: mysan

Skänker massa styrke kramar.. ja idag var det ingen bra dag alls!

2009-10-24 @ 23:31:52
URL: http://missmolin.blogspot.com/
Postat av: julia

Kämpa på det är det enda jag kan säga. du fixar det här. kramar

2009-10-24 @ 23:45:04
URL: http://julialulia.blogspot.com
Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Ja, som sagt, vissa dagar är tuffare än andra, det vet både du och jag om, mer än väl... Idag har varit en ok dag för mig, men vet att det kommer pendla ganska ordentlit ett tag framöver... Imon ska ja ta med mina kusiner till badet, ska bli riktigt mysigt =)

kramar i massor

2009-10-25 @ 22:20:22
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Kämpa på Johanna! Kramar

2009-10-26 @ 16:58:32
Postat av: Ulle

Tycker ändå att du håller humöret uppe även om jag är övertygad om att allt inte hamnar på bloggen. Hoppas att du känner att det blir lättare och lättare, en del bakslag är normalt. En vacker dag skiner solen igen....

2009-10-26 @ 19:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0