Lill-lördag och viktnedgång

Har precis ätit middag med pärutserna. Nu sitter jag här, med ett glas vin och funderar hur fasiken jag ska hinna med allt som jag vill göra ikväll innan det är dags att nanna kudden. Jag måste ligga i sängen vid 22-tiden. Jag behöver min skönhetssömn. Men innan klockan hinner bli 22 så vill jag börja läsa mina Twilightböcker som jag hämtade ut idag. Jag vill kolla på Grey's. Prata med Sofia. Spa:a om mig själv igen och duscha. Allt det på en timme. Det kommer att gå sådär...

Dagen idag har varit riktigt bra.
Jag har underbara kollegor som ställer upp och pratar och frågar hur jag mår, och kommer med tips och råd. Precis som vad ni gör ♥ Jag var även på återbesök hos läkaren för att få reda på resultatet av min företagshälsokontroll som jag gick på för 2 veckor sedan. Jag hade utmärkta värden, låg bra på alla kurvor, och hade varken tendens till socker eller högt blodtryck. Men, pricken över i:et måste ändå vara att jag gått ner 5 kg. Jag kan ju medge att viktnedgången knappast är gjord på det mest hälsosammaste sättet, men endock. Trots att de tappade kilona beror på total avsaknad av matlust så känns det ändå grymt bra. Jag kände det på mig att jag hade tappat lite i vikt, och det har gjort så fruktanvärt mycket för självförtroendet. Jag känner mig fan rätt så het ändå, haha, not. Men hetare kommer jag att bli. Imorgon är det dags för att fixa till burret. Nu
sa min frisör till och med att vi kan använda folieslingor istället för hätta! Wiiihooo

Bild tagen för några veckor sedan. Har lite svårt att ladda upp bilder här. Kan bara göra det på mammas och pappas dator. Jag fattar inte hur man gör det på den datorn jag använder nu. Tekniska Johanna.


Ps. Jag ska försöka svara på era frågor om Milo och hur vi ska göra med lägnheten med mera. Men det kommer när det kommer. Det är ändå jobbigt att både skriva och prata om. Då är det ju verklighet. Trots att verkligheten idag känns som ett bra beslut så ömmar det fortfarande.


Kommentarer
Postat av: Mia

Vilket fint kort på dig =) Förstår att du blir glad att frisören kan göra folieslingor nu ist =) Måste få se bild sen hur håret blev =) Lycka till imån. Kram

2009-10-14 @ 20:43:05
Postat av: Anna

Vill bara skicka en liten kram så här på onsdag kvällen.:)

2009-10-14 @ 21:41:42
Postat av: Sara K

Hej!



Åh vad kul att du ska till frisören o fixa till håret nu. Hoppas att din onsdag blev så som du ville?? Kram från mig..

2009-10-14 @ 22:27:17
Postat av: mysan

Skickar några styrke kramar en kväll som denna när man själv känner sig liten på jorden...

2009-10-14 @ 23:11:50
URL: http://missmolin.blogspot.com/
Postat av: Linda

Visst blir det en boost för självförtroendet, några kilon gör gigantisk skillnad för en själv, det är i alla fall något att vara glad över när det i övrigt är tungt! Dock tycker ju inte jag att du ser ut att behöva gå ner i vikt direkt, men det är vad jag tycker...



Kramar från mig

2009-10-14 @ 23:54:56
URL: http://www.linda-fountainblue.blogspot.com
Postat av: Malin

Härligt att höra att du tar hand om dig! Lyxa ordentligt, insidan mår bättre om utsidan är snygg! Ytligt, men så är det... =)

2009-10-15 @ 10:20:56
Postat av: Anne

Antar att du inte sov kl. 22 igår kväll =) Man blir ju så ivrig när man har ngt nytt att läsa...



Härligt med frisörbesök idag...Har tänkt själv att jag borde boka tid för klippning o slingor...så man känner sig fräschare och mår bättre när man är lite finare i håret..för just nu är håret så tråkigt o mörkt..och man är så neråt just nu.. Måste se till att peppa sig själv lite, vilket jag ju är dålig på...men får ta mig själv i kragen nu och göra ngt åt det...



Ha en bra torsdag idag och en stor kram till dig!



2009-10-15 @ 12:31:07
Postat av: JohannaMariaMs

Anne - Jag stängde faktiskt av tv:n direkt efter Grey's! Jag läste boken i första pausen men insåg att jag ville vara helt foukserad på bara boken när jag läser den.. Men jag hann prata med kompisen och spaa om mig (i pauserna) =)



KRAM

2009-10-15 @ 14:18:59
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: mysan

Hade en dålig dag bara där inget gick min väg. Men nu är allt bra igen. Hoppas du har det bra trots allt. Kram

2009-10-15 @ 15:49:16
URL: http://missmolin.blogspot.com/
Postat av: therese

ville bara skicka en styrkekram!!! du är en otroligt duktig tjej som kämpar på!!!!

2009-10-15 @ 15:51:17
URL: http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp
Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Va gött för dig å kunna fixa håret me folie, you go girl!

Hoppas du hann me ditt egetspa, de e du verkligen värd =)

kramar

2009-10-15 @ 16:57:30
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: lindis

du är så söt johanna :) all lycka till dig !

2009-10-15 @ 17:08:24
URL: http://lindalofgren.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag slukade Twilight-serien på ungefär en vecka, blev inga tidiga kvällar där inte! Haha. Sen var jag bara tvungen att köpa The Host av samma författare och plöja igenom den med.

2009-10-15 @ 18:29:23
Postat av: Linda

Hur mår du idag??



Valpen min är 6 och en halv månad :-)

Så har jag hans mamma med hon är snart 5 år..



Måste kännas skittungt att inte ha Milo hos dig jämt? Jag hade fått tuppjuck utan mina hundar tror jag..dom är mina barn :-)



kramar

2009-10-15 @ 22:09:30
URL: http://www.linda-fountainblue.blogspot.com
Postat av: Erika

vilken underbar bild pa dig!tanker pa dig sa mycket och hoppas verkligen att du kommer kanna dig battre snart!ha en underbar torsdag kvall och ta hand om dig!massa styrkekramar

2009-10-15 @ 22:47:43
Postat av: Kajsa

Väntar på en bild på nya frisyren :) Hoppas du får en bra helg trots allt. Kramar till dig

2009-10-16 @ 09:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0