Förlorad identitet.


Min blogg och mitt skrivande betyder otroligt mycket för mig.
Den är en stor del av mitt liv och jag mår bra av att skriva. Er respons och er hjälp ger också väldigt mycket. Jag skriver för mig själv – för min egen skull – men att få respons på det man skriver, att få mail, och hjälp, det gör det verkligen roligt att blogga.


Men nu känner jag att bloggen tappat sin identitet lite.
Det har blivit en helt ny blogg, och jag vet inte om jag känner lika mycket för den längre. Förut handlade det om min sjukdom, mitt liv som sambo och min hund Milo. Att bloggen tappat sin identitet är nog egentligen inte så konstigt, med tanke på att jag själv gjort det. Mitt liv och mina framtidsvisioner har tagit en drastiskt vändning och jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig, eller hur vardagen ska se ut.  


Jag vet att min blogg är en så kallad ”vardagsblogg”
något som jag vet att många uppskattar att den faktiskt är. Men nu känns det inte längre som att jag har något roligt att skriva om.  Vill ni verkligen veta att jag tränade häromdagen? Att jag idag har en djävulsk träningsvärk? Eller att jag ska till Åland i helgen?


Vet egentligen inte vad jag vill säga med det här inlägget. Kanske känns den inte lika meningsfull längre? Tidigare så skrev jag om cancern. Sen min väg tillbaka. Sen hur puttinuttigt jag och Patric hade det. Det blev många knäppa inlägg om Milo. Och om renoveringen. Idag känns det som att jag inte har något att erbjuda, mitt liv idag känns faktiskt ganska tråkigt och meningslöst. Även fast jag vet att jag har en underbar familj och världens bästa vänner som alltid ställer upp. Jag vet att jag kommer starkare ur detta och jag vet att jag i slutändan kommer att gå ur detta som en vinnare. Men fram tills dess då? 

 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag gjorde några veckor efter behandlingen, sen har jag gjort två UL på äggstockarna och nu ska jag göra DT i november och UL igen i december när jag ska på återbesök igen. Fick en himla bra läkare som tur är, han gör nog lite extra för hans egen forskning också säkert.



KÄnner också att blodprov inte alls är att lita på, har man en ltien metastas någonstans tror jag inte det syns, inte ens på tuimörmarkörerna. Men det är väl bara att hoppas att det är min läkare som vill kolla bara ändå!



Och fortsätt skriv precis som du gör! Att tappa bort sig själv verkar höra till den där jäkla cancern, jag vet varken ut eller in om någonting ibland.



Kramar

2009-10-28 @ 10:29:48
URL: http://annasofienyblad.blogg.se/
Postat av: Anna H

Hej Johanna

Jag förstår hur du tänker, men jag tycker inte att din blogg blivit sämre eller mindre intressant. Jag har följt din blogg så länge nu så jag vill ju fortfarande veta vad som händer i ditt liv, om det är vad du tränar eller vad det nu kan vara =)

Om det fortfarande känns ok att blogga för dig, då kan jag nog lova att vi är många som kommer fortsätta läsa.

MEN, kom ihåg att du skriver för dig. Känn ingen press att du måste skriva för oss, då är nog risken stor att du tappar glädjen i bloggandet.

Kram

Anna

2009-10-28 @ 10:35:34
Postat av: jenny

Hej!

Jag upplevde samma sak, min blogg var jätteviktig för mig när jag var sjuk och under min kamp mot sjukdomen.

Sen tog ju också mitt förhållande slut och jag fick en helt ny framtidsutsikt. kände att jag bara bablade på i bloggen utan nån mening.

Men jag kom fram till att det är ok ändå.



Jag fortsätter gärna att läsa om din väg tillbaka i vardagen, ska bli kul att få fortsätta följa dig och se vad livet har att erbjuda för dig! Det kommer nog hända mycket spännande framöver ska du se!

Kram

2009-10-28 @ 13:41:12
URL: http://calanthes.blogspot.se
Postat av: An

hej Johanna!



Jag vill bara säga att jag tycker din blogg är helt underbar precis som den är, vare sig du skriver 3 rader eller 103. Ditt sätt att skriva får den minst intresserade att bara vilja fortsätta läsa. Du har en oerhör talang. Att inte ha något att skriva om är kanske ibland just de som behövs. skriv i den mån du orkar och har lust med, men lita på att vi är många som kommer följa dig oavsett.



Du ska se att allting kommer kännas bättre snart. De är en mörk årstid också. :(



Lycka till med allting, och tack för en helt underbar blogg.



Kraaaamisar

2009-10-28 @ 15:19:14
Postat av: Emilie

Din blogg är lika rolig varje dag att läsa. Förut följde man din kamp mot cancern, den kampen är över nu! Att läsa att du har träningsverk eller få se en bild på en morgonfrilla är lika bra det att läsa. Är så fruktansvärt trött på alla divabloggare som bara skriver om alla pengar och hur jobbigt det känns att vara känd..



Din blogg gör att det känns äkta. Att få följa din vardag är kul och äkta. Går in och kollar din blogg varje dag och hoppas alltid på ett nytt inlägg :) Fortsätt skriv!



Sköt om dig och jag skickar massor av positiv energi åt dig.

Emilie

2009-10-28 @ 16:26:02
URL: http://pianadei.blogspot.com
Postat av: Linda

Klart den inte är tråkig!

Jag tror du känner så för att just nu känns kanske inte saker och ting så roliga i ditt liv.

Men tänk när du tex träffar en ny kärlek, eller vad som helst..då kommer du säkert vilja skriva om det..



Nä sluta inte att skriva..



Kram

2009-10-28 @ 16:35:11
Postat av: Anna Lu

Jag tycker att dina rader är varma, vardagsmysiga och inspirerande. Allas våra liv är fyllda med vardagar, tvätt och trötta mornar. Jag tycker det känns härligt att få inblick i andra människors vardag, man blir lite trött på sin egen ibland. Jag läser bloggen dagligen och hoppas verkligen att du känner lust att fortsätta skriva.

2009-10-28 @ 17:07:47
Postat av: Matilda

Jag gillar din blogg som den är <3. Livet förändras ju ständigt och ibland har man kanske mindre att skriva om.

2009-10-28 @ 20:33:19
URL: http://bellamorte.blogg.se/
Postat av: Anette A

Oavsett vad du skriver om så gillar jag att läsa din blogg. Du så duktig på att skriva så det spelar liksom ingen roll vad du skriver om. Kram

2009-10-28 @ 20:51:08
Postat av: Marie

Jag tycker att du ska fortsätta att skriva på din blogg, det blir som en dagbok, men tror nog att det är bra att få uttrycka sig i skrift, det gör jag i min blogg, skriver om det positiva och det negativa och de dagar som det ej har hänt något eller att man ej känner för att skriva då tar man en paus, men sedan kommer inspirationen tillbaka igen, jag tycker om din blogg väldigt mycket.Så fortsätt gärna....Kramar...

2009-10-28 @ 23:08:16
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com
Postat av: Therese

Det känns tråkigt om du skulle sluta skriva, för man har ju på något sätt "lärt känna" dig. Därför är det kul att läsa om hur du tar dig igenom livet, just eftersom du har en tuff resa bakom dig och nu det här... Alla har vi som sagt tråkiga vardagar, och det är intressant att läsa om hur du har det eftersom jag har följt dig hela tiden. Du bestämmer helt själv, känner du att det inte har någon mening längre så accepterar jag det. Men fortsätter du så blir jag glad :) Hoppas du får en bra dag!

Kram

2009-10-29 @ 07:45:06
Postat av: Kajsa

Varje morgon går jag in och kollar om du har skrivit nåt nytt :) Vi är många som tycker din blogg är intressant, så fortsätt gärna precis som du gör! Kram

2009-10-29 @ 07:57:59
Postat av: Suss

Fortsätt skriva! Skriv om allt ointressant och intressant som händer i ditt liv. Det är jättehärligt att läsa en helt vanlig blogg, av en människa som har det precis som alla vi andra vanliga människor har det. Det kan vara så att ett spinningspass på kvällen är det mest spännande som hänt på hela dagen. Och det är så för många, och det är skönt att läsa att det är så även för andra. Det mest spännande som händer i mitt liv idag är att jag bestämde mig för att ta ut lite flextid på jobbet och sova en halvtimme längre. Bara för att man har en normal dag med inget speciellt innehåll betyder det inte att man har ett tråkigt och händelselöst liv. Du är inne i en förändring, det vardagliga/tråkiga är en del av livet som man ska uppskatta! Och du ska till Åland i helgen, det händer spännande saker i ditt liv! Som vi läsare är intresserade att läsa om!



Stor kram!

2009-10-29 @ 11:52:18
Postat av: Bella

Jag gillar din blogg så fortsätt gärna skriva. Ibland är det skönt att skriva även om det bara blir sånt som man själv tror att andra tycker är tråkigt tex "idag har jag tränat..".

Men känn ingen press!

Finns många som gillar att följa det du delar med dig av i din blogg :)



Kram

2009-10-29 @ 16:20:06
URL: http://grymmabella.blogg.se/
Postat av: Christina

Gillar din blogg oavsett vad du skriver om =)

2009-10-29 @ 23:58:47
Postat av: Camilla

Jag har läst din blogg så länge och går in här nästan varje dag bara för att se vad du hittat på, även fastän vi inte känner varann så känns du nästan som en väninna och nyfiken som man är vill man "snoka" lite då. Så det du skriver uppskattas, både ledsna, glada och förbannade inlägg. =)

2009-10-30 @ 19:56:46
Postat av: Elisabeth (Fisabeth)

Din blogg är ej tråkig ,detta är livet!och du är fantastisk på att skriva ,hur kul som helst att läsa.många kramar från tant Fizabeth

2009-11-01 @ 17:31:08
URL: http://johannamariams,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0