Märkligt samtal

Fick precis ett samtal från Patric. Han är nere på utbildning i Halmstad. Vi har inte pratat med varandra sedan i torsdags, något som jag faktiskt har tyckt varit ganska skönt. Hur som, han ringde nyss och frågade hur det var och hur helgen på Åland varit. Jag höll mig kortfattad och väntade bara på anledningen till att han ringt. För det är så det är nu för tiden. Vi ringer inte ”bara för att”. Nu ringer vi av en anledning, ( lägenhet, Milo osv )


Men, sen när samtalet höll på att dö ut så säger han :

 

” - Juste, jag har ditt IKEA-kort här!”  

” - Okej...”  

”- Tänkte att du kanske ville veta..”

”-…Ehh, jo, det var ju bra. Tack. Var det därför du ringde? För att berätta att du hade mitt IKEA-kort?”

”- Nää, det var nog bara en anledning till att ringa..”

 

Okeeej?? Antagligen är han sjukt uttråkad där i Halmstad och måste fördriva tiden eller så är han bara allmänt konstig. Senast i torsdags sa jag att jag inte ville prata med honom mer än nödvändigt ( för tillfället ) för att det gör  saker och ting jobbigare.  Så jag fattar inte riktigt vad han ville. Kolla läget? Haha, jag ska nog sluta spekulera i hans egentliga syfte och bara vara nöjd över att det faktiskt inte alls var jobbigt att han ringde. Är även jäkligt nöjd med att det var jag som var kortfattad och det var jag som avslutade samtalet. Scooore!


Kommentarer
Postat av: Systeryster

Tut tut!! Starkt gjort syrran! Puss

2009-11-03 @ 21:31:25
Postat av: Linnea

Han ringde nog för att han saknar dig...

men stark av dig att stå på dig. Det kan vara skönt för självkänslan (och självrespekten) att vinna en sådan "battle". Visa att man är stark. Jag känner igen mig så mycket.

KRAM

2009-11-03 @ 22:21:34
Postat av: Anonym

he wants you back;D

2009-11-04 @ 00:05:48
Postat av: Johanna

Det verkar som han saknar dig =) killar e ett konstigt släkte egentligen, mitt ex ringer jämt om jag inte svarar på sms eller han tänkte att han kunde hjälpa mig sätta upp en lampa osv....dom behöver alltid komma på en anledning för o ringa eller höra av sig =)

2009-11-04 @ 00:55:16
Postat av: Anne

Tror också att han saknar dig...

Kramis

2009-11-04 @ 10:58:18
Postat av: JohannaMariaMs

Systeryster - tuuut, tuuuut =D



Linnea - Det kändes riktigt bra för självkänslan faktiskt! Seger för mig! När tog det slut mellan er två? Och har sett att du pluggar?? VAd pluggar du? :)



Anonym - Jag vet inte det jag, han beter sig mycket märkligt i alla fall!



Johanna - De är verkligen ett märkligt släkte, kommer nog aldrig att förstå mig på dem..



Anne - Det är mycket möjligt att han saknar mig, eller det vi hade. För det är ju en tomhet att gå från att tex ringa och träffas varje dag till att inte ha något. Men jag vill inte att han ska sakna mig, vill inte prata med honom alls.

2009-11-04 @ 14:20:57
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Matilda

Han är en snubbe, de gör så... särskilt om man sagt att man vill ha lite distans ;)

2009-11-04 @ 14:21:51
URL: http://matildaflodin.blogg.se/
Postat av: Emelie G

Verkar som han saknar dig och kanske vill ha dig tillbaka? Fråga rakt ut hur han känner, det ända sättet att få veta... Kram!

2009-11-04 @ 21:45:18
Postat av: Linnea

svar, bättre sent än aldrig :)



det tog slut i februari i år..



jag har flyttat till Lund och börjar plugga juridik. jag trivs så otroligt bra! om du ska plugga, flytta hit! kan verkligen rekommenderas :)

vad har du för framtidsplaner?

kram!

2009-11-09 @ 21:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0