Mission : Fixa dejt till Johanna

Det har mina kollegor tagit på fullaste allvar. Igår kom det en budkille som skulle lämna över massor av kartonger med papper till oss. Jag sitter närmast dörren så jag öppnade ju upp till honom och så förklarade jag vart han kunde ställa kartongerna. När killen sen är i förrådet för att lasta av allt får jag ett mail från en kollega :

 

”Johanna, snygging i förrådet, SPRING EFTER”

 

Jag sprang inte efter, men söt var han, haha!

 

Men, det är inte det enda. För några helger sedan så var jag hemma hos min kollega Sanna och drack vin. När vi har druckit några glas och käkat oss mätta på oliver så kommer hennes kill-kompis Conny över. Han hinner egentligen bara komma innan jag skulle åka igen.  Helgen efter var jag, Conny, Sanna + pojkvän + en till vän på Tegel. Då hinner vi heller knappt prata innan Conny var tvungen att dra för han skulle göra högskoleprovet dagen efter. Fick senare på kvällen berättade Sanna om din plan :

 

”- Min plan är att fixa ihop er”

”- Okej…”

”- Men det funkar än så länge inge bra.. Ni hinner ju båda sticka innan det händer nått ju”

 

Idag på fikat så berättade Sanna att hon hade en kompis som höll på att göra sin egna glögg, någon frågade vem och vet ni vad hon svarade??

 

”- Johannas loverboy..!”

 

Några minuter senare så får hon ett samtal och pratar väl i några minuter innan hon säger :

 

”- Johanna hälsar!!” Det är väl inte så svårt att lista ut vem som ringde?? Herregud, hennes mål är verkligen att fixa ihop oss!! Hon berättade att jag skulle vara tvungen att ta första steget för han är så blyg, men att han är världens mysigaste kille som gör allt för den tjej han blir kär i… och han verkar onekligen vara en väldigt mysig kille. Men vet inte om han är min typ av kille..

 

Men det roliga i det hela är att det är mina kollegor som ”tar tag” i mitt liv. Fixar eventuella lägenheter, dejter, framtida pojkvänner, haha! Det är perfekt ju, det är sådant som jag inte riktigt orkar ta tag i!

 

Men en dejt hade kanske inte varit helt fel, haha!


Kommentarer
Postat av: Anne

Hi..hi...vad roliga kollegor du har =)

Snart kanske dom har fixat en dejt till dig ;-D

Härligt att det gick bra hos doktorn ! 6kg är mkt på en 1½ månad...några tips att ge till mig? Jag gick upp 5kg under min kortvariga graviditet på nästan 10v...suck...tills min missfall kom =(

Så nu försöker man gå ner dessa kilon innan ev. nästa graviditet blir av...när nu det kommer ske..vet ju ingen..men snart hoppas jag...



Ha en trevlig kväll..



Kram

2009-11-05 @ 21:30:33
Postat av: Matilda

Jag blir galen när mina polare gör sånt. När jag är singel försöker de para ihop mig med allt som har penis och puls. Kan själv :D

2009-11-05 @ 22:45:03
URL: http://matildaflodin.blogg.se/
Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Vad skönt att dina prover såg bra ut!!!! Förstår ang ärret, likadant med mitt 38cm på magen, massa krångel å tejpning i ett halvår, sen vet de inte om de blir bättre...

Skönt när andra hjälper en när man själv inte riktigt orkar, de e viktigt!

Kramar i massor, hoppas du får en kanonhelg!

2009-11-06 @ 08:44:21
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Vad skönt att kollegorna bryr sig om dig, om än kanske lite för mycket ;) haha. Kram

2009-11-06 @ 12:42:38
Postat av: Christina

Haha, vad jobbigt... men de är ju väldigt omtänksamma iallafall =)

2009-11-06 @ 22:24:54
Postat av: Lottie

Hahahaha, lev livet Johanna!!! Lite dejter piggar upp i mörkret, du behöver ju inte lixom va för seriös, lite flirtande i mörker och kyla värmer det med ;-)

Läser din blogg varje dag, tycker du utstrålar styrka just nu!! kraaam vännen :)

2009-11-08 @ 19:48:43
Postat av: Sanna

Jag är så nyfiken på din helg Johanna! Nu ar vi inte hört något från dig sen i torsdags! Abstinens!

2009-11-09 @ 11:13:44
Postat av: Kajsa

Hej, instämmer med Sanna ovan...abstinens! Hur har du haft det i helgen? Kram

2009-11-09 @ 15:16:05
Postat av: Helge

Samma här! Abstinens var ordet :) Ditt liv är intressant förstår du väl! ;)

2009-11-09 @ 19:32:58
Postat av: Delli

Hej Johanna!



Va härligt att du mår bättre och att proverna visade bra resultat!!! Härligt ni verkade haft det på Åland (massa god mat, sluuurp!)...



Gulliga kollegor, hoppas du dejtar snart =), kram på dig!

2009-11-09 @ 19:49:00
Postat av: Klara

ABSTINEEEEENS ;)

2009-11-09 @ 20:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0