Synundersökning

Igår åkte jag till Täby Centrum för att göra synundersökningen för mitt körkortstillstånd. Var så jäkla nervös inför att eventuellt behöva köra med mina glasögon. Först så skulle jag kolla med höger öga, och det gick jättebra. Visst fick man anstänga sig när man kom de minsta bokstäverna, men det kändes bra iallafall! Men när jag skulle kolla vänster öga så insåg jag att jag såg helt suddigt!! Då hade jag blundat för hårt med vänster när jag skulle testa höger öga. Det tog en bra stund innan jag kunde se något, haha! Som tur är hade jag en bra optiker som sa åt mig att fokusera på något annat i rummet.

Det kändes som att jag chansade en hel del med vänster öga, jag sa till och med att jag  inte såg nedersta raden. Då frågade hon om jag såg när jag kollade med båda ögonen, och det gjorde jag ju, så jag behöver inte köra med glasögon! : )

Så nu är det bara att skicka in alla papper och sen börja boka massa lektioner!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag undrar bara om du är helt frisk idag? Du skriver nästan aldrig om din sjukdom eller hur det är så här efteråt. Hade varit intressant och se hur du mår så är långt efter..

2009-05-06 @ 22:07:09
Postat av: Yasmina

Då är det bara att sätta igång och övningsköra då ;p

2009-05-07 @ 10:33:25
Postat av: Anne

Grattis till att det gick bra med synundersökningen =)

Lycka till med övningskörningen!

Kram

2009-05-07 @ 13:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0