Helgen på Solö.

Jag har haft en helt underbar helg med Patric och svärföräldrar! Kom dit relativt sent på fredags eftermiddagen så det var bara att börja laga mat och sen gick vi faktiskt och la oss redan vid 22-tiden.

Lördagen spenderades i solstolen med en bok och PIZbrun, det är  r i i i k t i g t  bra det! Sen kom ett par vänner till svärpäronen över till Solö med deras gigantiska segelbåt. Jag är inte alls en båtmänniska, visst tycker jag om att åka, men jag kan absolut ingenting om knopar, eller vad som är babord eller styrbord. Hur som, tydligen så ska man, när en båt lägger till ta sig en sup, så vi fick gå ombord på "din&min" för att ta oss en sup. Men jag är inget stort fan av varken whiskey eller rosévin (då det påminner allt för mycket om den "vargtass" jag fick injincerad i armen). Så jag fick ett glas apelsinjuice och samtidigt fick jag frågan om jag möjligtvis var gravid... Vilket jag ju inte är, men ville ju varken ha wiskey eller rosé.

Senare på eftermiddagen var det dags för bastu och årets första dopp i havet. Termometern stannade på hela 12 grader. Kan ju säga det är  m y y y c k e t  härligare att bada och doppa huvudet när man har hår på skallen! Fick inte vatten i öronen en enda gång! Man får vara glad för det lilla :) 

Efter bastun var det dags för en drink på "min&din" och lite tilltugg.. Var en jättegod drink med vodka, äppeljuice passionsfrukt och fruktsoda..





♥    ♥    ♥    ♥    ♥    ♥    ♥    ♥

Kommentarer
Postat av: Miffelina

Så härligt du haft det, fast doppet var för kallt för min smak hehe....

Kram!

2009-05-18 @ 18:55:29
URL: http://www.metrobloggen.se/saltakatten
Postat av: Johanna

Hej Johanna!



Jag har ingen aning om om du kommer ihåg mig. Vi träffades en nyårsafton för några år sedan hemma hos Gustaf Svensson. Jag är bra vän med Sanna Beer.



I vilket fall. Jag hamnade på din blogg häromdagen av en ren slump och fastnade så mycket att jag satt uppe hela natten och läste igenom den från början til slut. Ville bara säga att jag tycker du är helt fantastisk och det är väldigt fint att du delar med dig av hela resan. Hoppas du mår bättre nu och att den här sommaren blir bättre än den förra! Hälsa Patric!



Kramar från Johanna

2009-05-18 @ 19:51:53
URL: http://enlitenbitjohanna.blogspot.com
Postat av: julia

Gud det låter ju underbart allting =) det va du verkligen värd!!!!

Kramar

2009-05-18 @ 23:28:27
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Hej! Låter som en trevlig helg! Inte dåligt att bada i det kalla vattnet, kan tänka mig att det var uppfriskande :) Jag badade förra veckan, dock i Grekland så det var lite varmare! Ha en bra dag! Kram

2009-05-19 @ 07:58:58
Postat av: Johanna svarar :

Kajsa, hur har du haft det?? Önskar att jag oxå kunde åka till något ställe varmt, gud så härligt det hade varit! :) Drack du några mojitos då?



KRAM

2009-05-19 @ 12:02:44
URL: http://johannamariams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0