Imorgon börjar semestern!

Det var 3 år sen sist, så nu är det dags igen. Mot Norrland. Hemavan för att vara med exakt!  Imorgon eftermiddag väntar en ca 14 timmar lång bilfärd upp, upp, upp. Patrics familj har en liten ranglig stuga långt bort i ingenstans, med en underbar utsikt (se nedan) Jag och Patric har packat allt i sista minuten.. Jag har köpt mig ett par vandringskängor och ett par byxor inför den 2-3 dagars vandringen vi ska göra upp i bergen... Tror jag har allt med mig, hoppas det i alla fall :)

S å å å , det kommer inte att bli något mer bloggande på ca 1,5 veckor.. Men ni är iof vana vid att jag brukar "försvinna" i veckor i sträck! Hade i och försig velat ha dator med mig, men det är dator och tv- förbud där uppe, där ska man umgås : ), tror knappast att datorn hade fungerat där uppe, när telefonerna inte gör det. Eller jo, på ett ställe, om man går upp på taket, och lutar sig över skorstenen och håller upp telefonen åt någon rikting, kommer inte ihåg vilken.. Men det tror jag knappast att jag orkar med en dator, haha!

Utsikten från stugan..


Trappan som jag och Patric restaurerade, eller jag dekorerade med stenar


Vid "stranden" och sjön. Vid Patric stuga finns det en bäck som rinner ner från berget ovanför som sen rinner ner i sjön nedanför... Där kan man fiska Rödning och annat kul! :)


En dagsvandring upp på berget. Hoppas dock att vädret är bättre i år..


 Bäcken lite högre upp


Ett hjortron :)


Utsikt från bergstoppen


I väntan på lunch




Glöm inte att rösta på mig i månadens blogg hos Enbart!
Glöm heller inte att man kan rösta varje dag.
Vinner jag går vinstpengarna raka vägen till cancerfonden!

Varje röst räknas, varje öre spelar roll!

Kommentarer
Postat av: Christina

Tror det är bra med lite dator/telefon förbud ibland... fast det är nog lite frustrerande innan man vänjer sig!

Ha en riktigt skön semester. Själv ska jag jobba hela sommaren. :-/

2009-06-26 @ 08:23:25
Postat av: Kajsa

Hej!

Ni får ha en härlig semester uppe i norr! Verkar jättemysigt. Vad skönt att komma "bort" lite!

Jag ska rösta på dig varje dag :)

Kramar

2009-06-26 @ 08:28:02
Postat av: Miffelina

Njut av din sköna semester utan dator och telefon, hoppas ni får ett härligt väder.

Kramiz!

2009-06-26 @ 09:08:57
URL: http://www.metrobloggen.se/saltakatten
Postat av: Anne

Vilka underbara bilder...njut och ha en underbar semester i Norr...Hoppas ni får tur med vädret och slipper myggorna... Kramisar

P.s. Röstade på dig igen...ska rösta varje dag....

2009-06-26 @ 11:16:38
Postat av: Elisabeth

Njut och ha det så gott på din semester!!!

Jag röstar gärna flera gånger på dej och gjorde så alldeles nyss. Verkligen underbara bilder uppe från norr... KRAM

2009-06-28 @ 03:28:29
Postat av: Anna-Maria

Ha en trevlig semester!

Jag håller tummarna för bra väder. :)

Kram

2009-06-30 @ 16:56:20
URL: http://www.skruttan.net
Postat av: sofia

najsig blogg! :D

2009-07-02 @ 23:57:21
URL: http://atmyplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0