Välbehövd renovering

Hej vänner, allt bra?

Här är det bara bra! Eller det är på god väg i alla fall. Lägenheten håller som sagt på att renoveras, väggarna i hallen är slipade, bredspacklad och slipade igen. Vi har provmålat och bestämt oss för en färg, fast vi vill ha den i några nyanser ljusare. Förberedelserna för nytt tak i hall och kök blir färdiga idag, sen kommer pappa lite senare under dagen för att fixa allt el-arbete till spottarna vi ska ha i både kök och hall. Sen ska det  " b a r a "  inhandlas en ny bänkskiva och nya lister, och andra bra-ha-saker till hallen... Men vi har kommit en bra bit på vägen!

Det är jätteskönt att vi verkligen har kommit igång med renoveringen, och inte bara av lägenheten...Vi har haft en riktig svacka i vårt förhållande och ett tag var det inte säkert hur det skulle sluta. Så mycket som vi har pratat under de senaste veckorna har vi nog aldrig pratat med varandra. Vi har kommit fram till att vi helt enkelt har tagit varandra för givet... De senaste halvåret har den tråkiga vardagen verkligen kommit som ett brev på posten. Jag har kommit hem från jobbet, satt mig i soffan en timme, lagat middag, Patric kommer hem, ätit middag framför tv:n, sitta framför tv:n tills det är dags att gå och lägga sig...

Men för ca två veckor sedan var det något som hände som gjorde att vi insåg att såhär kan vi inte fortsätta. Vi pratar nu med varandra - på riktigt. Mår vi dåligt så berättar vi det för varanda, vi hittar på mer saker att göra tillsammans, vi diskar t i l l s a m m a n s, vi går ut med hunden t i l l s a m m an s, och vi tränar t i l l s a m m a n s.  Vi umgås helt enkelt.

Vårt förhållande har fått en nystart och jag tror att vi båda känner och lyckligare och mer tillfreds med varandra och med oss själva än vad vi varit på länge! Vi blev tillsammans när vi var 18 år och fortfarande gick i gymnasiet, vi har genomgått lumpen, en långresa, flytta hemifrån, samboskap, hund, sjukdom. Klart att vi har förändrats under de 4 år vi varit tillsammans, men vi vet nu att vi vill förändras tillsammans. Jag kan verkligen inte tänka mig ett liv utan honom bredvid mig och jag vet att han känner det samma. Så just nu genomgår inte bara lägenheten en renovering, utan även vårt förhållande, och jag vet att det kommer att bli perfekt... <3


Kommentarer
Postat av: Linda

Åh vad härlig läsning. Blev lite orolig först då jag läste att det varit mindre bra i ert förhållande men sen skrev du om hur bra det kändes nu, hur mycket ni pratar nu och att ni gör allt tillsammans. Det är så inspirerande att läsa då jag själv känner att mitt och Ds förhållande går på rutin, att vi tar varandra för givet...



Vi har börjat kolla mer och mer seriöst på bostadsrätt (vi ska på visning nu i augusti) och om man ska köpa det så känner iaf jag att man måste veta att det kommer funka. Så, vi har oxå haft en del samtal här under semestern, jag hoppas att det leder till det bästa. Hur det än blir så har jag insett att jag måste tänka mer på mig själv. Att jag måste må bra först och främst och att jag måste sluta tänka på alla andra (inkl D) framför mig själv. Så, det blir en spännande sensommar och höst för att se hur det hela utvecklas...



Ja men maila din adress så skickar jag muffinsen! ;)



Stor kram på dig, har saknat dina inlägg men vet ju av egen erfarenhet att lusten att blogga går upp och ner. Och som i ditt fall så har ni ju fullt upp med renoveringen. :) Låter som om det kommer bli jättefint! Vill självklart se bilder sen. :)

2009-07-24 @ 13:51:32
URL: http://lindab.blogg.se/
Postat av: Sarah

Ååh vad jag har saknat ditt skrivande vännen! Höll däremot på att sätta i halsen när jag hörde att ert förhållande inte var helt hundra.. :s Skönt att det känns bättre nu iaf!! I've missed you <3

2009-07-24 @ 18:19:56
Postat av: Sandra

Hej!

Grattis till er som lyckats ta er igenom svackan! Det krävs mycket från båda att lösa problemen. Har också haft en rejäl svacka med min sambo för några veckor sedan. Vi hade en rejäl pratstund om vårt liv tillsammans. Precis som du nämner i inlägget blir man att hamna i det vardagliga klistret. Jobba, äta, sova. Vi grät tillsammans en hel natt när vi insåg att vi inte hade det bra och försökte komma fram till en lösning. Morgonen efter blev den bästa morgonen på länge. Visst vi kan fortfarande bli sura för småsaker men nu har vi ett hemligt ord som vi säger tillvarandra. Det ordet gör att vi ska tänkta om och strunta i det lilla som stör oss, det finns trots allt större problem ute i livet.

2009-07-24 @ 19:59:41
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Anne

Hej! Måste ju också säga att jag har saknat ditt skrivande..och vart orolig det du skrev...men tror nog att alla förhållande har så ibland...det går upp och ner... När man börjar själv tänka över sitt förhållande, så inser man ju att allt är ju inte i topp här heller...även om man älskar sin kära partner och inte skulle klara av att leva ett liv utan honom...Så det blir att börja vårda ömt det man har och umgås mera..vilket vi just nu är helt värdelösa på..

Jag hoppas att det för eran del fortsätter att bli bara bättre och bättre...Lycka till m renoveringen ! Kramisar

2009-07-25 @ 11:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0