Nyårsresumé?


Ja ni mina vänner...

Många med bloggar väljer att skriva en nyårsresumé över året som gått. Jag har inte bestämt mig om jag ska göra det eller inte. Sitter och väger för- och nackdelar. 2009 har ju trots allt varit ett väldigt händelserikt år för mig. Både positiv och negativt. På samma sätt som att 2008 var extremt händelserikt och jobbigt har 2009 varit det oxå. Samtidigt har det hänt väldigt mycket roligt och jag känner att jag har "återuppstått" och vaknat ur min dvala..

Kanske borde jag strunta i att skriva en resumé och istället fokusera på saker som jag vill göra under nästa år? Men jag vet inte vad jag vill göra nästa år, eller hur nästa år kommer att se ut. Jag har ett hum över vad jag vill göra och hur jag skulle vilja att mitt 2010 kommer att se ut så jag kanske ska skriva om det istället?

Ja, en to-do-list över 2010 kommer det nog bli istället! Jag vill se framåt, och inte bakåt!

Vad har ni för planer för 2010? Resa? Barn? Flytt? Nytt arbete? Nytt nyårslöfte?


Kommentarer
Postat av: Clara

Jag tycker att du gör helt rätt! Man ska se framåt och inte bakåt! Ser mycket fram emot din to-do-list över 2010! Ha en fortsatt trevlig dag!

2009-12-29 @ 15:32:17
Postat av: Maria

Du gör helt rått i att se framåt. Själv lär det bli ett lärorikt år för mig då jag ska bli mamma för första gången. Och börjar bli smått nervös inför förlossning och allt annat runt om livet som mamma.Sen 0:ar och 5:ar många i släkten så lär bli kalas på kalas. Sen så hoppas jag på att jag kommer hinna med att få en liten resa med familjen. God fortsättning.

2009-12-29 @ 18:09:36
Postat av: Sara

Det är skönt att titta framåt! Allt för ofta hamnar man in bakåttittande.. Själv ska jag fortsätta med skolan som började i höstas. Resa, New York igen och förhoppningsvis Thailand i nov-dec, och sen vill jag (ska få med gubben på det också :D) försöka börja öka familjeantalet i våran familj.. med start under sensommaren, hösten. Ska bli spännande! Hoppas du får ett toppenår 2010! GOTT NYTT ÅR!

2009-12-29 @ 21:59:17
Postat av: Christina

Det är lättare sagt än gjort, men det är inte bra att fokusera för mycket på det förgångna. Bättre att bli färdig med det och sen titta framåt. Man kan inte förändra det förgångna, men du kan påverka din morgondag. Jag försöker tänka så, har haft det ganska "händelserikt" 1½ år tillbaka och har bestämt mig för att satsa på morgondagen istället.

2009-12-30 @ 00:20:01
Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Vilken bra idé!!! Att skriva om det som komma skall ist =) Det blir lite positivare!!! =)

Fina bilder me från pulkaåkningen, så härligt med snö =)

Fick många fina klappar, bland annat en ny kamera som jag såg att du skulle köpa me (inte samma modell) men alltid kul med nytt =)

Ta hand om dig!!!

Kraam

2009-12-30 @ 00:25:23
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Susanne

Det är rätt inställning att se framåt! Men jag tror att man måste släppa det som varit "bakåt" innan man kan börja planera för framtiden. Nu påstår jag inte att du inte släppt det som varit, men det krävs mycket bearbetning! Hoppas att du tar det jag skrivit på rätt sätt, vill absolut inte komma och vara negativ :)



GOTT NYTT ÅR!!

2009-12-30 @ 08:13:42
Postat av: Kajsa

Det låter bra att se framåt. Själv är jag inne i en svacka känns det som...allt är motigt liksom. Men det känns bra att ta nya tag på det nya året! Ser fram emot din to-do-list över 2010!! Den kommer säkert inspirera mig och alla andra här :) Kram och gott nytt år!

2009-12-30 @ 09:38:23
Postat av: Linda

Tack för tipset Johanna men nu har jag redan köpt den där klänningen så nu får den bli den. Ska pimpa den med lite säkerhetsnålar som drar åt den lite och flätade band på ryggen tror jag. Den är alldeles för stor som den är just nu... Kan nog bli bra!



Väldigt klokt av dig att se framåt, inte bakåt. Jag gör detsamma för 2009 har varit ett väldigt tufft år för mig. Visst, jag vill inte glömma året som gått eftersom det gjort mig klokare och gett mig erfarenhet, men jag tänker inte skriva en summering av det ändå. Istället har jag bara satt upp ett mål för 2010; att hoppa bungyjump. :)



Gott nytt år på dig gumman!! Kram



2009-12-30 @ 15:02:27
URL: http://lindab.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ser fram emot din To-do-list! :) Vad ska du göra på nyår föresten??

2009-12-30 @ 15:31:23
Postat av: Sara

Vi blir husägare efter nyår (om allt går vägen). Det är vårt stora event! Kommer nog sno din idé om att skriva om nästa år. Så om du vill veta mer om mitt 2010 så titta in hos mig.

2009-12-30 @ 17:05:59
URL: http://fokuserad.net
Postat av: Jenny

Har varit arbetslös sedan i augusti, så det har varit rätt jobbigt att söka jobb men inte fått nått. men nu ska jag iaf plugga engelska på SU i vår och fylla 20, så det ser jag fram emot ;D

Det låter bra att gå framåt. Och det känns som om att 2010 kmr att bli ett bra år rent allmänt oxå :)

Gott nytt år!

2009-12-30 @ 18:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0