Låsa upp bloggen?



Efter nyår. En ny start. Ett nytt år.

Ja, det tror jag att jag ska göra. Jag mår bra idag. Nu spelar det inte någon roll vem som läser bloggen. Allt jag har skrivit kommer att finnas kvar, och det står jag för. Den jobbiga tiden efter separationen kommer oxå att stå kvar. Den är en del av mig, även fast jag idag inte kan gå tillbaka och läsa om det. Just nu. Det är fortfarande för "färskt".

Det jobbiga är inte att vara singel, eller att vi separerat. Inte heller att flytta hem till mamma och pappa. Eller att Patric inte längre är en del utav mitt liv. Jag trivs som singel. Att separera är det bästa som kunde hända oss båda. Nu börjar jag även släppa h u r det tog slut. Det som jag däremot tycker är jobbigt just nu är att jag fortfarande i n t e k a n gå vidare och släppa taget helt och hållet. Lägenheten ligger inte ute än, jag har heller inte fått något besked om den lägenhet jag eventuellt kommer att få hyra i Stora Staden. Det är det som är det jobbiga. Inte att vara singel.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag förstår dig om du vill låsa upp bloggen igen. Du ska inte behöva "gömma" dig eller ta hänsyn! Du visar genom din blogg hur stark du är, och det inspirerar!

2009-12-27 @ 19:43:32
Postat av: Sanna

Jag är glad att jag fick fortsätta läsa din blogg när du låste den. Så länge du skriver kommer jag att vilja läsa, har blivit smått beroende :) Jag gillar ditt sätt helt enkelt!

2009-12-27 @ 23:11:44
Postat av: johanna

tycker jag du gör helt rätt i :).

jag skrev förut i din kommentar om att mitt förhållande höll på att ta slut efter 5 år. nu är det gjort. jag är back on scratch hos mina föräldrar på landet och det känns som man vill dö. jag kan verkligen inte se hur man ska kunna resa sig och gå vidare. :( fan!

2009-12-28 @ 09:11:57
Postat av: JohannaMariaMs

Till Anonym och Sanna - Tack ni söta! :) Tänk vad mycket några rader av ord kan värma :)



Johanna - Jag lider mer dig, verkligen! Jag vet ju hur jobbigt det är! Det har gått snart 4 månader sedan jag separerade, och det är först nu som jag kunnat släppa taget helt. Visst finns tankarna fortfarande kvar.. "Tänk om...", "Hur skulle de ha kunnat bli..?" Men du kommer att komma starkare ur det, och det kommer inte dröja innan du inser att beslutet är helt rätt för dig! Man fastnar lätt i det "gamla" för att det är en vana. Man har ju "alltid" varit tillsammans, och alla andra tycker att man passar "så bra ihop" och kommer att vara tillsammans "hela livet"..



Det är tufft att separera! Och du ska vara ledsen, gråta, och skrika, för det är en del av läkningen! Jag hejjar på dig! Släng iväg ett mail om du vill prata mer eller bara spy ur dig lite galla! :)



KRAM



2009-12-29 @ 08:35:53
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Sarah

Så länge jag får fortsätta läsa är jag nöjd ;)

2009-12-29 @ 16:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0