Brist på julstämmning


Jag mår fortfarande inte helt hundra. Är grymt sliten och trött. Tror dock inte att jag har feber och jag mår heller inte illa. Trots det kommer jag att vara hemma imorgon. Känns som att kroppen och huvudet behöver det..

Nu till något annat. Känner ni någon julstämmning? Jag gör det då inte. Alls. Förra året vid den här tiden hade jag köpt nästan alla julklappar. Jag har ingen riktig lust i år, det känns inte som det brukar. Jag tycker att det ska bli roligt när min syster kommer och när hela familjen samlas. Och jag ser fram emot att klä julgranen, äta god mat tillsammans och öppna paketen. Men jag förstår ju vad människor menar med att julen är jobbig som "ensam".

Jag har under fyra års tid firat jul med både min familj och med mitt ex familj. Först hos min, sen avslutades den hos hans. I år kommer att bli helt annorlunda. Men absolut inte dåligt eller sämre. Bara annorlunda.

Hur ska ni fira jul i år?


En del av förra årets klappar. Dessa var köpta innan december ens var påbörjat...




Kommentarer
Postat av: Anna

I år blir det på landstället i Hälsingland. Ska bli riktigt mysigt med (förhoppningsvis) snö på julafton nu när man är norr om Stockholm.

2009-12-09 @ 21:12:19
URL: http://annamopp.blogg.se/ny
Postat av: Anne

Halloj!



Trist att du inte mår bra efter sprutan...själv har jag ännu inte tagit den..då jag är osäker hur jag ska göra...har hört så många som blivit så dåliga o sjuka av vaccinet =(



Du är inte ensam över att inte ha ng julstämning..för jag har ingen som helst jag heller..

Förut var klar m all julpynt här hemma första advent...men i år har jag inte ens tagit fram julstjärnorna...suck...kommer nog inte ens ta fram dom heller...då vi ska fira jul/nyår i Cypern, hemma hos svärfars nya hem... Har inte ens köpt ngr julklappar heller...orkar bara inte... Längtar om jag ska vara ärlig att detta år ska ta slut, för den har varit väldigt jobbig år...Hoppas på att 2010 ska bli ett bättre år för oss alla!



Krya på dig!



Kramis fr en som heller inte har ngn julkänsla

2009-12-09 @ 21:51:14
Postat av: Kamilla Nyström

Vaccinet sätter sina spår, och tyvärr får man vissa flashbacks:-( Julen ja,,,, är inte något stort fan måste jag säga. Men det hade varit kul och känna julglädje och förväntan, det kan jag avundas fantasterna! Vi brukar vara hemma, finns ju en del barn i olika åldrar och min man har julmys i sig :-) Dessutom så ska vi runt den 19 dec få tillökning i familjen,,, lugn,, det är hunden som ska ha valpar. Tjock som en stoppad korv är hon ha ha. Så jag vet vad jag ska göra nio veckor framöver! Finns en länk till min hundsida på min blogg, kommer bilder på valparna sen.

kram till dig

2009-12-09 @ 21:52:12
URL: http://kamilla-milla.blogspot.com/
Postat av: Kamilla Nyström

Gud vad jag svamlar,,, det jag egentligen skulle säga var, att denna julen blir ju väldigt annorlunda känslomässigt än förra. Då var man precis inkommen i cellgiftsträsket och nu är man utkommen på andra sidan!

2009-12-09 @ 21:54:23
URL: http://kamilla-milla.blogspot.com/
Postat av: Kajsa

Funderade igår på vart de där härliga julkänslorna tagit vägen som man hade när man var liten - man längtade och längtade efter julen. Jag har inte den minsta lilla julstämning i år...hinner liksom inte...allt går så fort nu för tiden! Ska åka till Varberg, till min mamma och bror och hälsa på i år. Vi har vartannat år hemma med sambons 20 släktingar i vårt hus pust och vartannat åker vi till mamma....ska bli så skööönt! Kram o krya på dig!

2009-12-10 @ 08:29:16
Postat av: julia

sprutan kändes ungefär likadant för mig, kände mig helt jäkla risig.



jag känner ingen som helst julstämning, har bakat pepparkakor å lussekatter och satt upp stjärnor och julgardiner. men den tycks inte komma ändå.

iår kan vi inte rikigt bestämma oss för hur vi ska göra. vi har tre familjer. jag vill åka till min pappa och hinna med mamma på samma dag, medan pojkvännen vill vara hos sin mormor som han varit hos i 23 år. vi hinner helt enkelt inte med 3 familjer på en å samma dag.

hur som, det löser sig alltid, kanske blir var för sig iår.

2009-12-10 @ 11:12:24
URL: http://julialulia.blogspot.com
Postat av: Linda Karlsson

Skönt att du mår bättre efter sprutan nu!!

Håller med, julstämningen har inte landat hemma hos mig än heller. I år blir det inte mycket till julfirande för min del....ska nämligen jobba julaftonskväll och juldagmorgon. Suck...livet som sjuksköterska har jag insett, men ack så bittert. Åker sen hem till familjen i Uppl. Väsby på juldagskvällen och får fira "lilljul" med släkten på annandagen. Pojkvännen åker upp till familjen i umeå när jag ändå ska jobba.



Dags för lite mat...sen iväg och jobba natt. Ha det super tjejen!

2009-12-10 @ 17:59:06
URL: http://systerlinda.blogg.se/
Postat av: JohannaMariaMs

Anne- Jag tvekade oxå. Men så gick några kolleger ner, och då tänkte jag "vad fan..." haha!



Jag tror att julkänslan försvinner lite när man vet att man inte ska fira hemma. Men å andra sidan kommer ni att få sol och fint väder! För visst är det någorlunda varmt där den här tiden? :s



Sen så har ni ju varit med om en hel del den senaste tiden så då är det inte alls konstigt att man inte orkar eller känner så mycket inför julen!



Kajsa - Ja, varför kan man inte känna som när man var liten?? Då var ju till och med advent värsta grejjen!! Och chokladkalendern. Det är faktiskt första året som jag inte får kalendern i år, haha!



Förresten, tror du att man kan göra en mojito- variant av glögg?? :D Kan vara värt att testa, haha!

2009-12-10 @ 22:01:56
URL: http://johannamariams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0