Att leva som man "lär"...


... Är fan i mig inte alltid det lättaste!

Jag och pappa var i lägenheten igår. Medans han fixade med dimmrar och annat smått och gott slank jag in på toaletten. Väl där ser jag en parfym jag köpte till Patric i New York. Jag doftade på den och genast så fick jag en tung känsla i bröstet. Den doftade ju Patric.

Inte heller var det lätt att se lägenheten som nu är färdig. Den ser ut precis så som jag har velat ha den. Spottarna i vardagsrummet gör verkligen så mycket för det annars så mörka rummet. Det blev verkligen så fint! Pappa elektiker ska ha en STOR eloge. Är så stolt över mig själv då det var jag som kom på ideén att ha spottar längst alla fyra väggar! Det blev så snyggt och stilrent. Samtidigt så vet jag ju att jag inte kommer att få bo där nu när det är färdigt. Och det sticker lite måste jag säga...

Ibland får jag flashbacks och ser hur vårat liv tillsammans sett ut. Ibland kan jag också tänka på hur framtiden skulle kunnat se ut. Det är tungt. Men, jag mår bra idag. Riktigt bra till och med. De jobbiga stunderna blir färre och färre, och när de väl kommer så förvinner de lika snabbt som de kom. Det måste ju tyda på att jag håller på att släppa taget och gå vidare..?

Tack ni söta för fina och värmande kommentarer, men oxå för de mail ni skickar! ♥ Fortsätt gärna med det :)


Kommentarer
Postat av: camilla

tror säkert det är skitsnyggt med spottar i hela taket ,jag skulle vilja se hur du menar så jag kan ta hem iden till min man då det verkar helt i min smak,kram på dig o god jul ,visst finns en framtid

2009-12-17 @ 11:55:47
Postat av: JohannaMariaMs

Jag kan ta kort nästa gång jag är där :)

GOD JUL på dig med!

2009-12-17 @ 13:54:47
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej du! Förlåt att jag inte har hört av mig på länge.. skönt att se att du verkar må mycket bättre :) förresten, tack för att du påminde mig om Chai Lattes, jag har inte druckit en sån på hur länge som helst! Så det måste bli av i helgen. Och så har jag äntligen skaffat mig en egen blogg! inte en dag för tidigt, jag vet... så: Jag hoppas att vi hörs av även under 2010. God jul och Gott nytt år!! Kram Malin

2009-12-17 @ 22:27:26
URL: http://fastertoots.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0