Att baka julgodis...


...Bakis är roligt :)

Det första jag gjorde när jag kom upp imorse var att ta ett glas O'boy. Det finns inget bättre än att dricka ett stort glas kall stark O'boy när man är "dagen efter"!!

Idag har jag och mamma gjort knäck och rischoklad. Haha, måste berätta om något skitkul som mamma gjorde!! Igår började hon att göra knäck, men hon tyckte att den smakade så konstigt att hon slängde den. Sen skulle hon testa idag igen, men resultatet vart det samma. Så jag smakade knäcken och höll med om att den smakade märkligt och att den fastnade som fan i tänderna och blev stenhård! Jag sa :

- Men du har ju inte haft i någon grädde ju..?
- Jooo, det har jag!
- Nej, men det kan du inte ha haft?

Då öppnar hon kylskåpet och ser att där står ju grädden, haha!!

På bilden nedan ser ni även en klassisk morgonfrisyr a la Johanna. Ett jävla ruffs helt enkelt! :)


Kommentarer
Postat av: Anne

Halloj!

Har ni provat på att göra Leila´s julgodis: Cornflakes crisp samt Rocky Road? Om inte...så rekommenderar jag det varmaste...Sååå gott!!!

Gjorde det häromdagen...och allt är slut redan...som tur är, så är det inte jag som har ätit upp allt=)

Ha en trevlig helg!

Kramis

2009-12-19 @ 18:43:33
Postat av: Iréne

Visst är det kul att baka julgodis.

Idag har jag gjort bananfudge och amerikanskt risgodis (supergott recept som jag hitta på arla.se för några år den)

Tidigare har jag gjort mintknappar och winernougat. Har lite mer att gör bla chokladkola och marmeladgodis, misslyckades förra året men tänkte prova igen.

Men tro nu inte att jag ska äta upp allt själv (även om jag skulle vilja) utan jag ger bort större delen till släkt och vänner - Perfekta julklappar.

Har även gjort egen senap, men det receptet jag har blir så jädra stark så det måste blandas ut med vanlig senap för att ens gå att äta (oxå julklapp).



Ha en riktigt trevlig jul



/Iréne

2009-12-20 @ 22:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0