Hat / Kärlek

Sen jag började jobba för ca två veckor sedan har jag inte skrivit lika många inlägg. Jag har helt enkelt inte haft någon lust. Skrivarglädjen har lixom försvunnit lite. Visst kan jag fortfarande känna att jag mår bättre av att skriva av mig, men jag vet inte vad jag känner inför bloggen längre...

Jag startade bloggen när jag blev sjuk, och skrivandet har hjälpt mig otroligt mycket. Att veta att det fanns dom som faktiskt läste det jag skrev och följde min kamp mot att bli frisk. Det har hjälpt mig, det fick mig att komma upp på mornarna. Era söta kommentarer och peppningar, allt det har hjälpt mig. Pushat mig.

Hur som, idag när jag nu är så kallad frisk och "på väg tillbaka" så känner jag en typ av hat/kärlek gentemot bloggen. Jag älskar att skriva och jag mår bra av det. Men det är något som känns fel. Kanske är det att bloggen för alltid kommer att vara "bloggen jag startade när jag blev sjuk" och "bloggen som fick uppmärksamhet pga att jag var sjuk".

Läsarantalet har även minskat, vilket säkert beror på att jag nu är frisk - alltså inte lika intressant att läsa om. Nu har ju inte läsarantalet någonting med saken att göra, egentligen. Det är bara ett tråkigt fakta. Det är ju roligare att skriva när man får någon typ av respons.

Hur som, skrivarlusten har försvunnit lite, finns inte längre några "intressanta" inlägg och så det här med besöksantalet. Jag vet inte. Bloggen betyder mycket för mig, den har hjälpt mig under en mycket tuff period i mitt liv. 

Men det kanske räcker nu? 

Kommentarer
Postat av: Julia

jag läser hur som helst fortfarande.. ävwn nu när du e frisk :)

2008-10-12 @ 20:02:29
Postat av: linn

Du kanske ska starta en ny blogg, en som du startade när du är frisk och påväg i ditt fortsatta liv nu:)

2008-10-12 @ 20:49:34
URL: http://linn88.blogg.se/
Postat av: Therese

jag läser också fortfarande! varje dag! :)

efter att ha följt din blogg ett tag och läst om allt, positivt som negativt, så känns det som man på ett visst sätt lär känna dej. en vän liksom! :) och det förändras ju inte, oavsett om du är frisk eller sjuk! :D

men jag förstår hur du tänker..

hade iaf saknat dej om du försvann!



kram på dej!

2008-10-12 @ 21:19:35
Postat av: Anonym

hoppas du inte slutar blogga! ja brukar titta in här då och då och älskar att få en positiv kick av din otroliga kämparglöd :) du verkar vara en grym tjej och det skulle vara tråkigt att inte få läsa mer om din väg tillbaka! men jag förstår dig ändå.. Stor kram!

2008-10-12 @ 21:26:44
Postat av: Jenny

Hej.Jag började läsa din blogg för inte så längesen,och jag är jätteglad att du e frisk!!Precis som Therese skriver så känns det nästan som att man lärt känna dig,genom bloggen så det vore jättetrist om du slutade blogga.men det e ju upp till dig,känner inte du att du vill så ska du ju inte fortsätta bara för att andra vill det.Massor av kramar!

2008-10-12 @ 21:38:06
Postat av: Jenny H

Jag började läsa din blogg strax innan du blev frisk och det är fortfarande trevligt att läsa om hur du har det. Det skulle såklart vara trist om du slutade blogga, men du ska ju inte känna dig tvingad att fortsätta för läsarnas skull. Du kanske skulle kunna testa att skriva lite mer sällan? Då känner du dig kanske mer motiverad de gånger du skriver. Jag skulle i alla fall fortsätta kika in här emellanåt för att se om du har skrivit något nytt.

2008-10-12 @ 22:09:13
Postat av: Surre

Precis som någon mer nämnde här, du kanske borde starta en ny blogg för ditt "nya liv". :)

Härligt att du mår bra nu!

2008-10-12 @ 23:27:01
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag läser och kommer även fortsätta läsa din blogg.. även när du skrev när du var sjuk skrev du om andra saker än din sjukdom, om ditt liv. Det är ju det som är "intresant" att läsa om. Men jag tycker inte att du ska behöva känna någon press att du måste fortsätta skriva, eller att du måste skriva visst ofta, det är ju hela grejen med en blogg, man ska skriva när man känner för det och när man känner att man har något man vill skriva om. Men jag håller med "Surre" om det känns bättre kanske du borde skaffa en ny blogg, jag tror att många kommer följa med dig dit, det kommer iaf jag göra :)

2008-10-12 @ 23:49:59
Postat av: Stefan Funcke

Neeej..för guds skull, sluta inte med bloggen. Möjligen att du startar en ny, men sluta INTE. Jag har ALDRIG varit det minsta intresserad av att läsa bloggar förut..de har i mitt tycke varit rent "skit".

Men sen jag upptäckte din sida....så är jag fast. Ditt skrivande och din stil att skriva har bidragit till många sena nätter framför datorn, och jag har skrattat gott ibland, lika väl som man känt oro när du mått sämre. Men något bättre än din blogg vet jag inte om jag har läst på nätet. Känns nästan som man "sitter på läktaren" bredvid er hemma hos er och är en åskådare i ert liv...eller som "Truman Show" med Jim Carrey...där man följer livet hos honom via kameror. Så snälla...LOVA mig att inte sluta skriva. // Stora kramar från Stefan i Karlskoga.

2008-10-13 @ 00:02:56
Postat av: Småbarns mamma

Hej! Har kikat in nästan varje dag senaste tiden och läst vad du skrivit. Du skriver väldigt bra o jag tycker du ska fortsätta med det om du vill själv förstås..:-) Ser fram emot fler inlägg från dig. Kram

2008-10-13 @ 01:30:02
Postat av: Julia

Jag skulle sakna ditt skrivande och dig som person enormt mycket om du slutade skriva, men givetvis ska du inte skriva bara för att du känner de där måstet hela tiden.... Bloggen e ju trots allt till för DIG! Men du hjälper mig i vardagen att tänka på ett sätt, ett bra sätt som man ibland glömmer bort, du bjuder på dig själv som få gör och man får verkligen en inblick i ditt liv, vilket jag ser som en stor gåva.

Många varma kramar Julia

2008-10-13 @ 06:11:58
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Björn

Du behöver inte skriva varje dag. Jag läser bloggar där det kan gå veckor mellan inläggen. Skriv när du har något att skriva om, inte bara för att skriva något. Det finns så mycket onödigt pladder ändå. Du har ju ett RSS-flöde så det är ju hur enkelt som helst att hålla reda på när det finns något nytt att läsa.

2008-10-13 @ 07:41:27
Postat av: Pinglan

NEJ!!!! Du får inte sluta blogga helt, du kanske inte behöver skriva lika ofta, bara när du känner för det. Kom igen nu....vi vill ha kvar din blogg.

Kram

2008-10-13 @ 08:17:59
URL: http://www.metrobloggen.se/saltakatten
Postat av: Kajsa

Jag har läst din blogg ett tag nu och jag tycker den är jättebra och fortfarande intressant! Läser aldrig några andra bloggar, men såg dig via Aftonbladet och sedan har jag läst både gamla och nya bloggen. Men jag kan förstå att det känns konstigt att skriva nu när du är frisk. Ditt privatliv blir ju ganska så offentligt. Kan förstå att bloggen har hjälpt dig när du varit sjuk. Du gör som du vill med bloggen såklart. Väljer du att fortsätta så kommer jag följa dig, men annars så önskar jag dig lycka till i livet! Jag hoppas att du får fortsätta att vara frisk. Kramar

2008-10-13 @ 08:28:09
Postat av: malin

Fortsätt skriv, jag är inne på din blogg flera gånger om dagen och ag älskar den, din blogg är den ända blogg jag läser och nu får du inte sluta :)

2008-10-13 @ 08:44:03
Postat av: Iréne

Jag hittade din blogg ganska nyligen. Och lade den i favoriter direkt :) Jag hoppas du hittar skrivglädjen igen. Den kommer nog igen bara du kan befria dig från känslan av att du måste producera. Skriva är kul och ska inte tvingas fram. Skapa en ny layout och börja från början i samma blogg kanske. Det finns många roliga bloggar jag följer och din är en av dem.

2008-10-13 @ 09:00:39
Postat av: Evelina

Jag läser fortfarande =)

2008-10-13 @ 10:03:15
URL: http://evelinas.webblogg.se/
Postat av: Evelina

Jag läser fortfarande =)

2008-10-13 @ 10:03:24
URL: http://evelinas.webblogg.se/
Postat av: Mikaela

fortsätt blogga..ja läser varje dag ja med ;)

2008-10-13 @ 10:19:51
Postat av: Petra i Gävle

Håller med Pinglan helt & hållet!

Jag är också inne varje dag & läser din blogg som jag har under Favoriter!

Snälla fortsätt...!

kram, kram

2008-10-13 @ 11:03:09
Postat av: Ullis

Hej!

Jag började läsa din blogg någon vecka innan du blev friskförklarad. Och läser varje dag. Så fortsätt skrriva, jag tycker att det är mer spännande att i första hand läsa om en person som man "lärt känna" än om sjukdom. Även om det kanske är det sista som gjorde att man började läsa.



Sen har ni ju en himla söt vovve med tokiga(hand i munnen vid gäspning) beteenden. Jag har nämligen själv en vovve(se min blogg), dock en betydligt mer kortbent jättetax-aktig sak. s Sånt får en också att hänga kvar.



Så fortsätt att skriva!



Kram Ullis & hunden Emma

2008-10-13 @ 12:16:44
URL: http://ullisparty.bloggagratis.se/
Postat av: erika

jag läser din blogg varje dag vilket som =) men du kanske ska fundera på att böraj en ny blogg - i o med ditt nya liv nu kanske? jag vet itne men du ska göra så som känns bäst. kanske ta en paus?

2008-10-13 @ 12:35:59
URL: http://taby.blogg.se/
Postat av: Jenny N

Hej, förstår vad du menar.

Jag hade ju redan min blogg när jag blev sjuk men det var först då jag fick en riktning på den om vad jag skulle skriva om.

För mig var och är det ett jättebra sätt att hålla kontakten med familj och vänner.

Men jag förstår vad du menar med att det inte är lika spännande för folk att läsa när man har blivit frisk.

Men det är faktiskt en slags kamp att komma tillbaka efter cancer också.

Hoppas lusten kommer åter och att du fortsätter skriva!

Kram

2008-10-13 @ 13:47:46
URL: http://calanthe.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej!



Jag läser varje nytt inlägg du skriver i bloggen och tycker att det är väldigt intressant, det har inget med din sjukdom att göra att jag började läsa, tycker att du skriver på ett väldigt bra sätt som intresserar folk och därför vill man alltid läsa mer, som en spännande bok. Mvh.Marie

2008-10-13 @ 13:57:12
Postat av: sandra carlsson

Din kamp har varit och är fortfarande häpnadsväckande. Bara för att du är frisk och påväg tillbaka till ett tillfrisknande så är det endå en kamp. Det du skriver kommer alltid att vara intressant läsning. Det är minst lika inspirerande att läsa om hur du lyckas vända ditt liv och hur det går för dig att leva idag och i framtiden. Dina tankar kring livet, vad som förändrat dig och vad du tänker på i vardagen.

Jag läser gärna om du fortsätter skriva.

tack för din inspiration Johanna

2008-10-13 @ 14:08:21
Postat av: Matilda

Jag läser också fortfarande!

2008-10-13 @ 15:32:39
URL: http://bellamorte.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag läser också varje dag och tycker du skriver väldigt väldigt bra. Det är bara kul och skönt att du är frisk! Men du ska göra som du känner, det du mår bra av, skriv inte för att du känner att du "måste". Jag gillar dina matinlägg, recepten och bilderna insprirerar mig, så det får du gärna fortsätta med :)

2008-10-13 @ 15:45:35
Postat av: Saga

Jag tycker om din blogg, du skriver innehållsrikt oc intressant om ditt liv. Jag kan förstå att du vill gå vidare och inte vill förknippa bloggen och ditt liv som sjuk, men hur det är nu. Men du kan ju prova att skriva mer sällan och fokusera på ditt liv som frisk. Kanske kommer det dyka upp tankar om året som har varit då och då och det kan ju vara skönt att ha ett forum att få ut dessa tankar på.

Men du ska naturligtvis göra det som känns rätt för dig. Kram.

2008-10-13 @ 16:23:14
Postat av: Annelii

Jag började läsa din blogg via aftonbladet för ett par veckor sen. Jag läser din blogg fortfarande nu när du är frisk och är på väg tillbaka. Jag tycker att din blogg är väldigt inspirerande! Hur du än beslutar dig för så önskar jag dig lycka till i livet. Tack för din inspirerande blogg om du bestämmer dig för att inte skriva mer. Kram =)

2008-10-13 @ 16:43:38
Postat av: Tilda

tycker absolut inte du ska sluta skriva.. jag läser fortfarande och tycker din blogg är riktigt bra och läsvärd.. bra läsande helt enkelt..:) så hoppas du fortsätter skriva!

2008-10-13 @ 20:20:55
Postat av: victoria

Hej! Sluta INTE att blogga1 Du tillför väldigt mycket fastän du kanske inte känner det nu när du är frisk! Fortsätt! Fortsätt och Fortsätt! Det är roligt att få läsa lite om ditt liv och speciellt din hund som är så söt=)

Ta hand om dig!

Och du , du vet var tangentbordet står, även ifall du inte känner för att skriva varje dag, skriv när DU känner för det och INTE för att du måste!

kram=)

2008-10-13 @ 23:02:00
Postat av: Niklas Ängelid

Snälla du får INTE sluta blogga, dina blogginlägg är som en härlig nysipprad blomma på morgonen. Du får mig och många andra att Le, så fortsätt fortsätt :)

2008-10-14 @ 02:49:05
Postat av: Bella

Jag har inte läst din blogg så länge. Började läsa den ungefär en månad innan du blev friskförklarad. Jag gillar ju att läsa ALLT du skriver om. Ditt liv helt enkelt. Som många skriver, det känns nästan som man känner dig =) Något jag märkte i min gamla blogg var att jag fick fler läsare när jag mådde dåligt. Jag har dock psykiska problem men ändå.. jag borde ha fått mer läsare när jag mådde bättre och det märktes att jag verkligen kämpade. Nog om det. Fortsätt skriv! STOR KRAM FRÅN DALARNA

2008-10-14 @ 09:10:21
URL: http://grymmabella.blogg.se/
Postat av: Linda

Hallå o stort grattis till ditt fantastiska besked!

Mitt tips till dig, är att faktiskt starta en helt ny blogg? En friskförklarad blogg, som du skriver i när du har lust och känslan för det =)

Håller tummarna för dig och din framtid!

Mvh,Kram Linda

2008-10-16 @ 23:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0