Godmorgon regniga tisdag!

Vaknade nyss av att det skramlade i köket. Älsklings-Patric står och bakar scones...Min kärlek.. <3
Ligger fortfarande i sängen och drar mig. Om jag känner efter så känns både huvud och hals av. Men jag får sluta känna efter helt enkelt! : )

Patric åker snart till jobbet, och då blir jag och monstret ensamma.. 

Kan inte ni alla som läser här lämna en liten kommentar, om vem ni är, vart ni bor, och hur ni hittade hit. Om ni hittade hit via Aftonbladet eller inte? 

Jag har ju så jäkla tråkigt här hemma, så ni skulle lugnt förgylla min tråkiga sjukdag! : )

Min familj... <3


Kommentarer
Postat av: Caroline

hejhej Jag heter Caroline o bor i Finspång, hittade till din blogg via en artikel i aftonbladet tror jag? Läser så många bloggar och fastnade för att följa din oxå. Ha en bra dag.

2008-10-21 @ 09:45:09
Postat av: Ullis

Hej!

Jag heter Ulrika(Ullis) och hittade till din blogg via Aftonbladet.



Just nu är jag Uppsala-bo, men kommer snart att flytta många mil eftersom jag hittat kärleken i Åbo(Finland). På min blogg skriver jag om mitt och min hund Emmas liv, och så småningom flytten. Kärleken hittade jag mot all förmodan på en hundsajt(Vovve.net) efter många års medlemskap och vänskap med killen ifråga där.:)



Följer din blogg och tycker att det är lika intressant att läsa om din friskhet som tiden innan. Framför allt om er hund, nya radhuset och livet i övrigt.



Kram Ullis

2008-10-21 @ 09:50:37
URL: http://ullisparty.bloggagratis.se/
Postat av: Åsa

Hej! Jag heter Åsa, bor i Stockholm. Såg bloggen i aftonbladet. Och nu följer jag spänt din hårutväxt :). Hoppas du får en bra dag trots förkylning. Tack för att vi får följa ditt liv, det är alltid kul att kika in på bloggen innan man tar tag i arbetsdagen! Kram

2008-10-21 @ 09:51:03
Postat av: erika

du hittade min blogg först tror jag :P men jag minns inte, annars vare på bloggkoll lr nått att du bodde i närheten å sen så såg ju jag att de va du :D

2008-10-21 @ 09:53:07
Postat av: Elin

Hej :) Jag heter Elin och bor i göteborg ungefär, några mil utanför. (Mailade om du kommer ihåg :)) följer din blogg dagligen. Jag hittade hit genom aftonbladet såg en länk och klickade. Och fastnade med en gång, du skriver bra och lättsamt.



Hoppas du blir frisk, nu ska jag ställa mig och baka smörbullaaar :) Kram

2008-10-21 @ 09:54:45
URL: http://elin.alexandersson.wordpress.com
Postat av: Johanna

Jag läser. Jag har dock inte läst din blogg så länge, bara en knapp vecka eller något i den stilen. Jag har ingen aning hur jag hittade hit, men det var inte via aftonbladet i alla fall eftersom jag i stort sett aldrig läser aftonbladet.se.

2008-10-21 @ 10:02:00
URL: http://citronfjarilen.se
Postat av: Fru Evelina

haha jag skrev typ samma sak igår "ge mig lite läsning snälla läsare" haha... ligger också hemma och är superdupersjuk!



jag hittade hit från prinsessans blogg och klickade mig vidare för att du också var snorig =)



kram!

2008-10-21 @ 10:08:52
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej, jag heter Anna och bor i Arboga, första gången jag läste din blogg var genom aftonbladets sida.

Sedan dess läser jag den varje dag för att se hur du har det i din vardag, med hårutväxt, flytt och vovven.



Hoppas du får en bra dag trots att du är förkyld.

Kramar

2008-10-21 @ 10:16:23
Postat av: Jenny

Jag heter Jenny, är 35 år och bor i Eskilstuna med man och hund. Hittade till din blogg innan du bytte och skrev för Aftonbladet och har därmed hängt med från den gamla bloggen till den nya och tillbaka igen.

;-)

2008-10-21 @ 10:16:55
Postat av: Julia

Usch, såna här dagar suger verkligen.... Hoppas att du mår bättre snart! =)



Skickar med en historia =)

Jag tycker den e helgo, men vet ju inte vad du har för humor =) De blir säkert bra de här...



Elefanten till kamelen: " Varför har går du omkring med tuttarna på ryggen för?" Kamelen: " Jävla bra fråga från en som har kuken i ansiktet"!!"



Tjohej =)

2008-10-21 @ 10:24:18
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Johanna å

Hej Johanna, Johanna här=)

JAg är en 21 årig tjej som är bosatt i helsingborg md pojkvän. (jag är egentligen en norrlänning) Hittade dig via aftonbladet, och sedan dess har jag flitigt läst din blogg, och följt din kamp! Kul o se att de går så bra för dig!





kram kram

2008-10-21 @ 10:36:43
URL: http://dubitohocfacere.blogg.se/
Postat av: Diana

Hej hej, jag heter Diana och bor i Trelleborg (Sveriges sydligaste stad!). Hittade din blogg på aftonbladet, och fastnade direkt. Har själv haft Hodgkins sjukdom, så jag kan relatera till en hel del du berättar om. Läser din blogg varje dag och facineras över hur öppen du är :) Keep up the good work! Kram från Trellehulla

2008-10-21 @ 10:42:22
Postat av: Camilla

Hej johanna!



Jag hittade din blogg via Aftonbladet och blev ju nyfiken pga att jag har haft samma sjukdom som dig!

Jag tänke att jag under min sjukdomstid också skulle ha börjat blogga...min son skulle ha visat mig men vi kom aldrig så långt.

Så fort man börjar jobba igen så blir tid en bristvara plötsligt så jag skulle inte hinna med det nu.



Jag läser din blogg varje dag och tycker att den är jätte trevlig och du verkar vara en tjej med mycket humor!!! då fixar man det mesta här i livet!



Kram camilla

2008-10-21 @ 10:48:42
Postat av: IDA

Halloj! Ida heter jag, är 19 år gammal och bor i Enköping. Jag hittade till din blogg via att du kommenterat en annans blogg, :) ska sjvälklart fortsätta läsa!

2008-10-21 @ 10:55:07
URL: http://idoehood.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hej Johanna!

Jag heter Alexandra och bor i Malmo. Men befinner mig sedan 11 manader tillbaka pa Jersey(en av de engelska kanaloarna) som au-pair. Jag gar in pa Aftonbladet varje dag for att halla mig nagorlunda uppdaterad om vad som hander dar hemma, sa for nagra veckor sedan sa hittade jag din blogg. Tyckte den var intressant och har sedan dess last den ganska flitigt. Tycker du ar en valdigt modig och stark tjej. Maste passa pa att saga grattis till friskhets beskedet!:) All lycka! Kram Alexandra

2008-10-21 @ 11:02:46
Postat av: Malin

Hej, jag hittade hit från Sabinas sida, följer er kamp varje dag och hållar tummarna allt vad jag kan!!

Jag är en 29-åring från Skåne!!

Massor av kramar till dig!

2008-10-21 @ 11:04:05
Postat av: Anne

Jag heter Anne, 33 år,bor i Älvsjö m sambo o en busig liten Jack Russel 1½ år.Läser din blogg varje dag o hittade den på Aftonbladet o har läst allt på din blogg. Har aldrig förut läst någons blogg, men din blogg är jag fast...DU skriver så himla bra. Har själv inte cancer men har så många bekanta som har/haft cancer samt att mina föräldrar har cancer.. Är hemma och sjuk jag med... Jag önskar dig all lycka m hälsan, kärleken mm. Kramisar fr Älvsjö...

2008-10-21 @ 11:06:34
Postat av: Kajsa

Hej. Jag heter Kajsa och är 28 år och bor utanför Skövde, i ett rött hus på landet :) med sambo, katt och varannan helg med sambons barn. Jobbar på IT-företag och sysslar en del med ridning på fritiden när jag inte fixar i huset eller umgås med familj och vänner. Hittade din blogg via Aftonbladet och har läst den från början och så gott som varje dag sedan dess. Brukar lämna kommentarer lite då och då. Krya på dig! Hoppas du kan gå på jobbutbildningen imorgon. Kramar

2008-10-21 @ 11:06:58
Postat av: Maria

hej! heter maria bor i göteborg, jag började läsa din blogg på aftonbladet och följt den ett tag nu!

krya på dig!!

2008-10-21 @ 11:12:33
URL: http://byggmaria.blogg.se/
Postat av: Emelie

Heter Emelie och bor i Bohuslän. Hittade din blogg då det skrevs en artikel på aftonbladet om dig. har jag för mig iaf..? Hat följt den i ca 3 månader tror jag iaf =)

2008-10-21 @ 11:21:23
Postat av: Sofie

Heter Sofie och bor i Skåne, hittade din blogg via Aftonbladet och läser varje dag. Inget vidare att vara sjuk.



Krya på dig!!

2008-10-21 @ 11:24:18
Postat av: Susanna

Jag heter Susanna, 21 år och bor i Finspång.

Jag hittade hit via Aftonbladet, tror jag iaf :)

2008-10-21 @ 11:32:00
URL: http://susanna1987.blogg.se/
Postat av: Anna

Heter Anna, 22år, kommer från Sollentuna men bor och pluggar uppe i Skellefteå just nu. Hittade din blogg via Aftonbladet.

2008-10-21 @ 11:36:50
URL: http://metrobloggen.se/annamopp
Postat av: Anonym

hej jag heter Christel och bor i skåne hittade dig också via aftonbladet, tycker att du är en fantastisk tjej och läser i din blogg så ofta jag kan. Kram krya på dig

2008-10-21 @ 11:44:42
Postat av: Anna

Jag heter Anna, är 22 år och kommer från Emmaboda (mellan kalmar och växjö) hittade din blogg via aftonbladet, läser den nästan varje dag.

2008-10-21 @ 11:52:20
Postat av: Madde

Tjoho! Jag heter Madeleine, är 22 år och bor i Linköping.. Minns faktiskt inte hur jag hittade din blogg, men det var iallafall innan du började på aftonbladet.. Och nu är jag fast! ;) Ha det kalas!

2008-10-21 @ 12:13:16
URL: http://mkindgren.blogg.se/
Postat av: Sophie

Hej!



Jag heter Sophie och är 21 år. Jag bor just nu i Karlskrona men kommer från Helsingborg och flyttar tillbaka dit om 7 månader. Jag läser till sjuksköterska och så din blogg på aftobladet.se och började läsa. Kan ju säga att du fånga en och nu läser man varje dag för att se hur det går för dig och hur vägen tillbaka är. Tycker det är jättebra att blogga om situationer som din då jag känner att man lärt sig mycket av dig. Det kommer jag använda mig av i mitt kommande yrke.



Kämpa på tjejen!!



Kram Sophie

2008-10-21 @ 12:16:19
URL: http://sophierost.blogg.se/
Postat av: Anja

Hej Johanna !

Heter Anja o är 38 år, bor med min man , 3 barn och hund o katt i ett litet samhälle i skåne som heter Kvidinge. Jobbar på onkologen i Helsingborg sedan snart 9 år tbx,

Jag hittade din blogg på aftonbladet och har följt den, följde även med dig till din nya. Kollar in din blogg dagligen, känns bra o få följa dig o se hur du tar dig fram efter allt du varit med om.

Jag har ett talessätt som jag änvänder mig av " Må väl, Lev väl"

Kram Anja

2008-10-21 @ 12:27:15
Postat av: Lotta

Hejsan! Jag heter Anna-Lotta, är 19 och bor i en by utanför Piteå. Hittade din blogg när jag läste kommentarerna på bloggen "Jag e frisk". Tror det var precis när du började blogga på aftonbladet, men du hade länkat till denna blogg.

Krya på dig! Kram

2008-10-21 @ 12:29:42
URL: http://lottadahlberg.blogg.se/
Postat av: Stina

Hej Johanna.

Jag heter Stina, har skrivit kommentarer till dig tidigare, och jag bor tillsammans med min pojkvän och våra katter i en by som heter Sveg. Ligger ca 13 mil från Mora och 22 mil från Östersund. Hittade din sida på aftonbladet för ett tag sen och följer nu din blogg som en tok. Kollar flera gånger om dagen om det kommit ett nytt inlägg. Krya på dig

2008-10-21 @ 12:40:36
URL: http://chokladpuffen.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hej!

Jag heter Pernilla, 23 åring från Kramfors, men rätt så snart blir jag Umeåbo (kärleken såklart).



Hittade din blogg via sökning på google, sökte om bloggar som handlar om cancer, eftersom många i min släkt haft cancer, så känns det på något konstigt sätt bra att läsa om personer som har eller haft cancer och hur det tänker om det.



Jag läser din blogg dagligen, du skriver på ett lättsamt sätt, har läst om din kamp, hur det började och att du nu är frisk, men det är även roligt att läsa om hur du tänker om allt och inget :)



Krya på dig, kramar till dig :)

2008-10-21 @ 12:46:47
Postat av: Therese

hej tjejen!



Therese, 25 år, bor i göteborg.

kommer inte ihåg hur jag halkade in här, men det var innan aftonbladet, så det måste ha varit på nåt annat sätt. :)



krya på dej!



-krama-

2008-10-21 @ 13:00:40
Postat av: Lena

Hej. Jag heter Lena och bor i Mölndal utanför Göteborg. Jag är 43 år och har själv nyss börjat skriva blogg om min viktminskning med Xtravaganza. Jag hittade dig via Aftonbladet och då läste jag igenom allt vad du skrivit, och sedan har jag läst flera ggr om dagen.

2008-10-21 @ 13:01:02
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: Lina

Hej! Jag hittade dig via Aftonbladet. Då blev jag helt fast och du har skrivit väldigt bra om dina kärlekar och din cancer-kamp. Jag heter Lina som är 22 år och bor i Malmö. Jag är född med gravt hörselskadad, nästan döv och använder teckenspråk. Inte vidare att du är sjuk. Jag tycker inte om att vara sjuk.. :( Krya på dig! Kram

2008-10-21 @ 13:45:42
URL: http://rudolfinnan.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej,

jag sökte på cancer + blogg på nätet för ca en månad sedan o hittade fram till dig. Min mamma, 59 år, har nyligen insjuknat i spridd cancer och jag, som canceranhörignovis, tycker att det känns bra att få läsa om din väg och kamp. Bra som dåligt, all information och upplevelseförmedling blir ett sätt för mig att förhålla mig till denna underliga sjukdom och hur orättvist den drabbar. Glädjs mycket åt att du nu är så gott som frisk från själva cancern! Är det vanligt att man som så ung drabbas av just denna form av cancer?



Jag uppskattar verkligen att du orkar vara så stark och dela med dig av varje dag och hur du känner och mår. Hoppas verkligen att du från nu och frammåt bara kommer att må toppen och att du och familjen slipper leva i cancerbubblan.

Jag börjar varje dag med att kolla in hur du och vimmelmamman har det, så fortsätt gärna skriva.



Är det något vi läsare kan göra för dig för att göra dig glad?!

/Caroline

2008-10-21 @ 13:51:33
Postat av: Nathalie

Hej Johanna!

Jag förstår att du är nyfiken på vad det är för människor som läser din blogg dagligen;)

Jag heter Nathalie och är 22 år. Jag bor i Nacka i Stockholm (låter lite som en kontakt annons haha) Jag hittade hit innan du flyttade över till aftonbladet. Det var en kompis som tipsade mig om din blogg. Och jag fastnade direkt;) Det är så underbart att se att ditt hår ändligen börjar krypa sig tillbax.

2008-10-21 @ 14:13:28
Postat av: Pernilla

Hej hopp! Jag heter Pernilla och är 23 år, bor i Solna. Jag tror att jag såg dig på aftonbladet från början och läste först igenom din gamla blogg, sen aftonbladet, och nu är jag här inne och kikar varje dag =) Så skönt att du blivit frisk! Jag önskar dig all lycka! Kram!

2008-10-21 @ 14:41:45
Postat av: Mamma S

Hej du!

Är mamma till en kille (i din ålder)som också är svårt drabbad. Känner varmt för dig och din familj.

2008-10-21 @ 14:48:17
Postat av: Isabelle

Hej Mitt namn är Isabelle och jag bor på en ö utanför karlskrona som heter Hasslö.

Jag hittade din blogg på aftonbladet och sedan dess har jag länkat dig på min blogg och läser hos dig varje dag.



Tack för en trevlig blogg !

MVH Isabelle

2008-10-21 @ 15:11:45
URL: http://isssabellle.blogg.se/
Postat av: Isabelle

glömde skriva att jag är 19 år också :)

2008-10-21 @ 15:12:55
URL: http://isssabellle.blogg.se/
Postat av: Bella

Tror att jag hittade till din blogg via en annan blogg, som du kommenterat. Minns inte exakt.. Kallas Bella och är 24 år, bor i Borlänge(Dalarna). Krya på dig! kramar

2008-10-21 @ 15:29:50
URL: http://grymmabella.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Hej! Jag heter Viktoria, bor i Arguineguin för tillfället men ska snart flytta hem till Stockholm. Hittade din blogg via kommentarerna på någon annans blogg... Har jag för mig. :)

Love each day!

kram

2008-10-21 @ 15:32:02
Postat av: Ann

Tjingeling! Jag hittade din blogg på aftonbladet och har följt med i några veckor nu. Kan inte sluta läsa helt enkelt =) Skönt att du har blivit bättre, hoppas de får hålla i sig! Ha det så bra! Hälsningar från Ann på Åland

2008-10-21 @ 15:33:51
Postat av: Anna-Lena

Hej! Anna-Lena heter jag och är student i Växjö. Hittade din blogg på Aftonbladet och har följt den sedan dess. Kram

2008-10-21 @ 15:40:20
URL: http://zimtsternli.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hittade hit genom aftonbladet.

Är 30 år med tre barn och sambo...som bor i Karlshamn/blekinge.

Är inne på din blogg i stort sett varje dag.

Tycker du och din kille verkar vara två goa människor och tycker det är intressant att följa din blogg (Och Hårutväxt) =)

Många Kramar Lotta

2008-10-21 @ 15:43:43
Postat av: Alexandra

Hej! Jag heter Alexandra, är 20 år gammal, bor och pluggar i Malmö. Hittade hit genom Aftonbladet, och läste igenom hela din blogg. Tycker det är kul att följa dig!

Kram

2008-10-21 @ 16:23:17
URL: http://sandystardust.blogg.se/
Postat av: Jonna

Hejsan!



Jag heter Jonna och bor i växjö.

Hittade din blogg innan aftonbladet, men kommer inte ihåg varifrån!

Är en 18-årig tjej som gärna läser om din vardag när jag får tid över :)



Romantiskt av Patric o baka scones förresten, kanske skulle visa det här inlägget dför min pojkvän så kanske... kaaaaaanske.. ;)



Kramar !

2008-10-21 @ 16:26:36
Postat av: cecilia

hej jag heter cecilia bor i ramnäs hittade din blogg genom aftonbladet o fastnade för den nu följer jag den spänt om ditt tillfrisknande

2008-10-21 @ 19:09:30
Postat av: Cissi

Jag heter Cissi och jag tror jag hittade bloggen genom aftonbladet. Inte helt säker dock ;) Bor lite söder om Stockholm och är 20 år :)

2008-10-21 @ 19:47:02
URL: http://faantastic.blogg.se/
Postat av: Vallie

Jag heter Marielle, är 26 år, bor i Skåne tillsammans med min sambo och våra två katter. Håller på att plugga till kart-och mätningstekniker och ska gifta mig i maj. Ramlade in på din sida via aftonbladet och lär väl läsa här tills du slutar skriva, även om jag är sämst i världen på att komma ihåg att kommentera, fast jag själv vet att det är kul. Hoppas du mår bättre nu från förkylningen och att du håller dig frisk! =)

2008-10-21 @ 20:26:08
URL: http://www.valliant.se
Postat av: Camilla

Hejsan!

Jag hittat till din blog genom en artikel jag läste på aftonbladet om dej och hur du började blogga när du blev sjuk. Satt och läste på natten när jag jobbade och sen har jag bara fortsatt läsa. Jag är föresten 25 år och bor i örebro. Kramiz

2008-10-21 @ 22:51:46
Postat av: Sara

Heter Sara, är 20 och bor i Danderyd. Minns inte riktigt hur jag hittade din blogg men det var iaf innan du började blogga för aftonbladet. Du inspirerar mig något otroligt.

2008-10-21 @ 22:54:31
URL: http://alwaysthinkpink.blogg.se/
Postat av: Andreas R

Hej!



Tycks som jag är en av få killar som följer din blogg. Jag hittade hit via Aftonbladet, har skrivit till dig förut. Pluggar i Kalmar för tillfället men är snart klar, då flyttar jag tillbaka till västkusten där jag känner mig hemma.



Ha det så bra!

2008-10-22 @ 01:02:59
Postat av: Maria

Hejsan,

jag hittade din blogg pa aftonbladet och har sedan dess följt ditt liv.

Jag är sa glad att se att det varje dag gar bättre och bättre just nu!



Jag bor i frankrike sedan 10 ar tillbaka och har Även min familj har drabbats av cancer sa jag följer med spänning din vardag och du verkar vara en tuff och mysig tjej.



Kram

2008-10-22 @ 07:58:37
Postat av: Misha: 29-årig kille i 08:a-land..

Jag heter Misha, 29 år boendes här i Stockholm och hittade hit via Aftonbladet.. Är utbildad meteorolog som letar jobb för tillfället... Var lite orolig för att jag skulle vara den enda killen här som lämnade en kommentar till dig, men såg ju att jag fått sällskap av Andreas R.:) Ha det så skönt i solen=) Till helgen blir det skitväder och sen blir det även kallare i nästa vecka=)

2008-10-22 @ 11:54:44
URL: http://kanelbullen78.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej! Jag heter Sara, lycklig singel boendes i Falun :) Trivs med livet och jag hittade hit via Aftonbladet. Jag har läst ett tag nu och gillar de du skriver. Jag har lidit med dig när du mått dåligt och glädjt mig åt när du mått bra. Tycker du verkar vara en stark och härlig tjej. Lycka till med allt. Jag fortsätter läsa...

2008-10-22 @ 12:12:19
Postat av: Anita

Hejsan Johanna. jag bor i märsta, jag hittade hit från aftonbladets sida. Jag tycker du är en strong tjej som jag hoppas det går bra för.Jag läser din blogg oftast nån gång om dagen. Ha det bra. Kram

2008-10-22 @ 12:46:57
Postat av: elisabeth

jag heter elisabeth kommer ursprungligen fran gotland men nu bor jag i schweiz. jag hittade din blogg genom aftonbladet. kram

2008-10-22 @ 13:55:16
Postat av: sofie

jag kommer från göteborg och hittade hit via aftonbladet (tror jag iallafall) och fastnade för din blogg. väldigt fängslande att läsa, speciellt som jag har flera i min närhet som har/har haft olika typer av cancer. självklart följde jag efter till denna blogg :)väldigt skönt att du är frisk! massa kramar

2008-10-22 @ 17:36:23
Postat av: Anonym

hej, heter klara,bor i sthlm, kommer inte riktigt ihåg hur ja hittade hit men det var innan du skrev på aftonbladet.

du är otroligt vacker!!



kram

2008-10-23 @ 18:45:17
Postat av: Helena

Stor kram till dig!!

Jag hittade hit via Aftonbladet.

Du berör.Tårarna rinner.

Kämpa på tjejen!!

Helena i småland

2008-10-27 @ 08:34:58
Postat av: Emelie

Jag är 27 år och bor i örebro. Vet inte hur jag hittade din blogg, men det var innan du bloggade i aftonbladet. Tycker du skriver så bra och jag är så glad över att du har blivit frisk!



Lycka till med allt som framtiden har att ge!

Kram

2008-10-27 @ 09:43:38
Postat av: Pontus

22år och bor i Västerås, hittade din blogg via aftonbladet. Väldigt fängslande läsning och även informativt... Stay strong :)

2008-10-27 @ 11:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0