Att vara sjukskriven...

Fan för att vara sjukskriven säger jag! Fick min lönespec från jobbet igår. 750 jävla kronor fick jag, och det bara för att det ska "bli rätt" nästa månad. Fick heller ingenting från jobbets försäkringsbolag eftersom att jag har varit sjukskriven "för länge".  Eftersom att jag jobbar 50% nu så kommer jag bara att få 50% av min lön från FK. Eller rättare sagt, jag kommer att få 80% av dom 50 procenten jag skulle ha fått om jag jobbade heltid. Hänger ni med?

Jag har räknat ut att jag kommer kanske att få typ 5000:-. Känns jävligt bra. Skit bra verkligen. Nu har jag i och för sig förberett mig på att det här kunde hända. MEN VA FAN ÄNDÅ! 

Jag hade tänkt att boka en biljett till Småland för att hälsa på släkt, men nu känns det inte lika självklart att man kan punga ut 600 spänn för det. SÅ DET SUGER! 

Som tur är ska jag få bada bastu och dricka vin ikväll. Känns som att det behövs..

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej, skit vad surt!!! Inte nog med att du måste stå ut med att vara sjuk, dessutom får du skitdåligt med pengar. Hur ska man klara sig på 5000:-??? Hoppas det blir bättre av en trevlig bastukväll! Skål! ;) Trevlig helg åter igen!

2008-10-24 @ 14:45:49
Postat av: Björn

Tveksamt om företaget kan göra så. Har du jobbat ska du ha betalt därefter inte efter hur smidigt det ska vara för lönekontoret. Kolla upp det där.

2008-10-24 @ 15:00:48
Postat av: Elin

alltså varför måste dom sätta käppar i hjulen för dom som redan har det jobbigt, blir bara så förbannad, alltid massa problem med dom där, huvva jag hoppas i alla fall att du får en mysig kväll..

2008-10-24 @ 15:18:10
URL: http://pelans.blogg.se/
Postat av: julia

Ja, man blir ju inget annat än galen på systemen... fy fan...

Men har du fått pengar från AFA?



Kram

2008-10-24 @ 20:27:23
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Elisabeth "Fisabet"

Hej min lilla gumma allt brukar lösa sig till slut

även den hemska ekonomiska situationen.

och du är hur söt som helsthar du läst min mejl den piggar upp



kramiz kramiz Fisabeth

2008-10-24 @ 20:47:22
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Jenny

Sänder en liten kram från mig,en tjej som följt din blogg ett par månader.

Önskar dig allt gott i livet!!

En sak ska du veta,du ÄR vacker både med eller utan hår.

Kram jenny

2008-10-25 @ 08:43:54
Postat av: Bella

Du har inget annat/eget försäkringsbolag du kan få pengar från? Jag har under hela min sjukskrivning (snart 3 år) fått 4100/månad. Utan det hade jag aldrig klarat mig.. Kram

2008-10-25 @ 10:50:10
URL: http://grymmabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0