BLÄÄÄÄÄÄ!

Jag har skrivit förrut att min självförtroende är nere i botten just nu. Jag känner mig inte fin för fem öre, vilket gör att jag gärna drar mig undan från roligheter med mina vänner.

I lördags var jag ju med Linnéa och Stephanie. Vi käkade middag och drack vin och drinkar. Vi hade det verkligen j ä t t e m y s i g t... Jag visste redan från början att dom hade planer på att dar ut senare, så jag och Patric bestämde oss för att gå på bio senare. Vilket jag kände mig nöjd med eftersom att jag inte kände för att dra ut - Framtills dom började göra sig partyfina... Shit vad dåligt jag mådde!

Det var verkligen fruktansvärt att se dom göra sig iordning. Fina kläder, fixat hår och Linnéa som sminkade. Det låter väl hemskt, men det känns jobbigt att ha så vackra vänner. Dom blev så jäkla snygga. Och så jag då, jag satt där i typ myskläder. Knappt sminkad eftersom att jag har dom här jävla fucking prickarna i hela nunan.

Dom är så fina mina vänner.. och omtänksamma. Dom såg att jag blev ledsen så vi hade lite kramkalas, och sen sminkade Linnéa mig. Blev på lite bättre humör! Men helst av allt önskade jag att jag hade långt hår igen... Det kommer ju fan ta år innan jag ens får hår till axlarna... FAN

Inte nog med att det är massa prickar. Jag blir helt rödflammig i hela fejset, OCH torr på det. Jag kan ju inte påstå att jag känner mig vacker. Utan smink syns det, med smink syns det nästan ännu mera.. Inte konstigt på att man blir deppig...



Kunde det inte räcka men den  j ä v l a  c p  cancern? Räckte det inte med att hela sommaren blev skit? Räcker det inte med att jag redan mår piss? Varför måste hela tiden skiten fortsätta??

Uppdatering :
Efter dusch och insmörjning av kortison.. Jag känner mig vacker...


På något sätt känns det här vissa gånger värre än själva cancern. Att jag såg ut som skit mellan alla kurer rörde mig inte ryggen. Jag visste vad det berodde på.
Nu när jag är "frisk" så förväntar jag mig att allt ska vara som vanligt, och att jag ska SE ut och MÅ som vanligt.. Men nej, än är det tydligen inte över...

Kommentarer
Postat av: Sassi

Skickar en liten kram!

2008-11-10 @ 15:44:01
Postat av: Sanna

Jag vet att det här kanske inte är det du vill höra, men du är otroligt vacker på insidan! Du är en sådan personlighet så du anar inte! Bara det att du ÖPPET visar dina prickar eller andra "fulheter" visar på en otrolig styrka Johanna!



Och du ÄR vacker! Snart kommer prickarna försvinna och håret komma tillbaka, då är du vackrast av alla :)

2008-11-10 @ 15:56:21
Postat av: Ella

Fina DU!

Inte nog med att man har haft cancer och kämpat sig igenom hela sommaren så måste man se ut som ett stolpskott efter också..

Jag vill bara att du ska veta att du inte är ensam och som känner som du gör för varje dag som jag läser din blogg så är det som om det är jag själv som har skrivit.

Jag hoppas att du har hittat någon som du kan prata med för det är vist ganska vanligt att man kan komma i en depression allt. Att få cancer är ett heltids jobb som man saknar utbildning för... Jag kan känna att det ända jag han att tänka på var att hålla sig vid liv och nu kommer alla tankar, funderingar och känslor ifall än.



Jag tycker att du är en beundransvärd, cool, läcker, ödmjuk tjej!!

Hoppas du får en bättre dag imorgon!!

/Ella

2008-11-10 @ 16:15:15
Postat av: Alina

Hoppas du får en trevlig kväll! :)

2008-11-10 @ 16:20:16
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Maria

Du är ändå vackrast av alla, skönhet sitter inte som en makeup i ansiktet. Skönhet är ödmjukhet, uppriktigthet och en insida av guld. Du har alla komponenter så vacker är det minsta du är. Se till det fina som finns omkring dig och inse hur vacker du ÄR!...

Tvivla inte på dig själv vännen, har man klarat sig så långt som du är ingen omöjligt.



// Maria

2008-11-10 @ 16:55:32
URL: http://mariasplace.blogg.se/
Postat av: Jenny N

Hej!

Ja det är som att läsa sina egna tankar, det känns verkligen skit efter en cancersjukdom.

Under sjukdomsperioden förväntar sig alla att man ska må skit och sen efteråt förväntas man vara så jävla glad.

Jag har haft mycket hjälp av min kurator men sen så är det bara att kämpa sig igenom skiten!

Och bättre blir det men så jävla sakta...

Kramar

2008-11-10 @ 18:30:54
URL: http://calanthe.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Shit vad tråkigt med dessa prickar som vill fram. Vi får hoppas att det är nån "skit" som ska ut och så blir du säkert fin snart igen! Förstår dock att tålamodet tryter. Men jag håller tummarna för dig. Jättefina ljus förresten! Vad mysigt ni verkar ha tillsammans :) Kramar

2008-11-10 @ 18:55:28
Postat av: Linda

Förstår att du känner dig som en bajskorv när du inte känner dig fin, men vet du vad? Du har blivit frisk ifrån cancer.. all power 2 u. Det är många som inte ens får uppleva att bli prickiga i ansiktet... Det är säkert som många säger det är skräp som vill ut ur kroppen. Jag tycker du är skitsöt och verkar ha en personlighet som få har. Och jag känner inte ens dig, har bara följt din blogg... Det kommer att bli bra med hyn så är det bara, så kan du ta dig en rejäl partykväll som blir huuur bra som helst...deppa inte ihop... Ha en bra vecka, tänk, nästa helg kanske det är bättre ?

2008-11-10 @ 19:04:48
URL: http://www.linda-fountainblue.blogspot.com
Postat av: Johanna

Sassi - TACK för kramen :p



Ella - tack så jätte mycket för fin kommentar. Sådana fina ord värmer verkligen när man känner sig lite deppig!



Kajsa - Ja, jag hoppas att det "bara" är skiten som ska fram. Men jag börjar tro att jag kanske reagerat på det nya sminket jag använt..:(

Vi blev jättenöjda med ljusen, ska göra några flera ikväll! :)

2008-11-10 @ 19:40:24
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Maria

åh vad skönt att höra att någon varit i samma sitts. Alla mina vänner har pojkvänner som på ett eller annat sätt sluppit. Men Johan skadade knäet men de vägrade avskriva honom så han fick bli opererad och grejer där uppe i regementet. Helt sjukt. Men nu är plågan iafl över snart och det känns gudomligt. Sköt om dig. kommer fortsätta sitta fastklistrad på din blogg. Har nämnligen också ett förflutet som sjuk men dock inte i din utsträckning. kämpa på tjejen :D // Maria

2008-11-10 @ 19:57:32
URL: http://mariasplace.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag vet hur det är att sitta och se sina vänner göra saker som man själv inte kan, det är tillåtet att vara avundsjuk... Det är inte konstigt att man känner som man gör, det är ju när de är i ens närhet som de blir mer verklighet än när man är hemma själv... Sånt suger. Jag önskar varje gång ja ser folk springa för glatta livet att jag också kunde springa som de, springa i all oändlighet till ja e dödstrött och får mjölksyra i benen!!!



Många tankar och kramar till dig kämpen!

2008-11-11 @ 12:39:42
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: sandra

Det ser ut som eksem. Har du torr hud? Om du inte har haft eksem innan så borde det ju försvinna med tiden. Jag har röda prickar under hakan, jämt. Men det är acne.

2008-11-12 @ 12:38:24
Postat av: Johanna svarar

Sandra - Ja, jag har torr hud. Jag hade exsem när jag var liten. Men inte nu längre. Tror som sagt att det är en reaktion på det nya sminket. Nu har alla prickar typ "torkat", så nu är jag en riktig torrboll! Men det är påväg att försvinna! :)

2008-11-12 @ 14:47:38
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej Johanna!

Jag känner igen det du säger. Jag blev frisk från lymfom förra året, och mitt hår är till axlarna nu och jag har hunnit med ett frisörbesök. För mig var det lika jobbigt att se att andra hade vackert hår, men ingen förstod det och sa bara "Det är bara hår, ditt växer ut snart igen." Det jag saknade mest när jag inte hade hår var att känna doften av nytvättat hår. Men ditt hår är ju på god väg, och du är verkligen hur söt som helst med eller utan prickar!!! Mitt hår är 1000 x krulligare än vad det var innan.. min läkare säger att det är vanligt att det blir så efter behandlingen...Hoppas du gillar lockar =)

Kramar

2008-11-14 @ 18:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0