Historien och halsbanden!

Söta Linda frågade om halsbandet jag alltid bär. Det är en id-bricka med Patrics namn på framsidan och mitt namn och datum på baksidan.

        

 

Julen 2006 hade jag och Patric varit tillsammans i nästan ett år. Jag hade bestämt mig för att ge honom något speciellt i julklapp. Så jag satt i flera veckor och pysslade ihop en bok med bilder och roligheter om oss två, plus att jag bestämde mig för att ge honom ett halband.

Jag gick till en smyckesaffär och bestämde mig för en ganska liten och diskret id-bricka som skulle ha hans namn på framsidan och mitt namn och datumet för den dagen vi blev tillsammans på, på baksidan. So far so good. Jag skrev ner alla detaljer för hur jag ville att smycket skulle se ut. Sen skulle det bara hämtas ca en vecka senare.

En vecka senare går jag ner i butiken för att hämta smycket. Butiksbiträdet tar fram halsbandet och jag inspekterar och undersöker för att tillslut godkänna, allt såg ut som det skulle - trodde jag. Tjejen slår in paketet så fint, och säger att det var en påhittig julklapp!

När jag snart är hemma får jag en sådan panikkänsla i hela kroppen - något äe fel, och det första jag tänker på ar halsbandet. Så jag sliter bort presentpappert och tar upp smycket igen. Då visar det sig att det var F E L   D  A T U M  ! Jag springer tillbaka till butiken och säger att dom har gjort fel och nu får dom minsann ge mig ett nytt smycke!

Men, det visar sig att det faktiskt är J A G  som uppget fel datum, och att jag därför måste köpa ett nytt smycke om jag ville ha rätt information på det. Till saken hör att det nu bara var 4 dagar kvar tills julafton. Men eftersom att jag inte kunde ge honom ett smycke med fel datum så fick jag glatt punga ut för ett nytt halsband!

Jag fick det nya halsbandet dagen innan julafton. Patric har på sig det med rätt datum, och jag anväder det med fel! :)
Jag har Patrics namn så att det syns, medans Patric har valt att ha mitt namn+datumet så att det syns!

Jag kan ju säga att vi nu har startat en mindre trend bland våra vänner. Flera har nu gett bort liknande halsband till sin kärlek! <3



"Mitt" halsband, dvs fel datum. Det rätta ska vara - 22/3 05


Jag kan ju säga att vi nu har startat en mindre trend bland våra vänner. Det är flera som gett bort liknande halsband till sin kärlek <3 "Mitt" halsband, dvs fel datum. Det rätta ska vara - 22/3 05

Kommentarer
Postat av: johanna

Sjukt, för jag gav ett halsband med mitt namn på till min pojkvän för lite över 1 år sen. och på min födelsedag fick jag en jättefin ring av min pojkvän med min pojkväns namn och datum ingraverat! kul=)

2008-11-22 @ 15:28:46
URL: http://dubitohocfacere.blogg.se/
Postat av: Bella

Tack för tipset! =) Jättegulligt ju. Det där är verkligen K Ä R L E K <3

2008-11-22 @ 16:45:57
URL: http://grymmabella.blogg.se/
Postat av: sandra

åh gud vad fint :)! skulle vilja veta hur mycket det kosta ungefär och vart du köpte det :)

2008-11-23 @ 19:32:32
Postat av: Isabelle

Jätte gulligt, undrar bara hur mkt det kostar på ett ungefär?

2008-11-24 @ 11:09:02
URL: http://isssabellle.blogg.se/
Postat av: Johanna svarar

sandra - jag köpte idbrickan på gulfynd, och fick väl ge ca 300-400 kr för det, inkl gravering! :)

2008-11-24 @ 13:02:12
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej! Förlåt men hade helt missat att du skrivit ett inlägg om din och din kärestas fina halsband!

2008-11-27 @ 15:36:41
URL: http://lindab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0