Dagen idag

Kom till jobbet imorse och började dagen med ett möte för receptionen. Vi gick bland annat igenom julens ledigheter och min sjukskrivning. Tycker att det är väldigt jobbigt att prata om min sjukskrivining och hur jag vill jobba. Jag vill inte vara till en belastning för dom andra. Hur som, kommer imorgon att jobba eftermiddag, dvs 13-18. Dels för att avlasta i receptionen och sen för mig själv - att känna efter.

Men inte nog med att det är jobbigt  m e n t a l t  att bara jobba 50 % för jag vill ju faktiskt egentligen jobba 100. Det är även jobbigt att känna att vissa kanske tycker att jag borde komma tillbaka helt mycket snabbare. Jag känner lixom stressen.

Jag hade bara jobbat där i 2 månader innan jag blev sjuk. Hann därför inte bygga upp någon kontakt med någon egentligen. Nu när jag är tillbaka känns det som att jag är tillbaka på noll igen.
Inte nog med att jag känner att jag är en belastning, jag känner även att jag måste bygga upp den kontakt kag väl byggt upp. Men jag känner mig både blyg och tillbakadragen. Tror att mycket beror på det faktum att jag inte har det självförtroende jag hade tidigare. Idag känner jag mig bara ful och fet...

Jag längtar tillbaka till Bali. Där hade man ingen ångest, och ingen oro för morgondagen. Där var det bara sol, bad och underbar dykning...

Jag vet, bilderna är kassa. Trodde dom skulle bli bra eftersom att vi lånat dykcentrets kamera. Men inte då. Färgerna suger verkligen..
Här dök vi vid Tulamben - Bali. Dök vid två små öar som bildade ett rev. Såg massa fiskar bland annat en skit s t o r  Napoleon fish, lionfish mm. Var även nere i en lite grotta där det var fullt av blacktip reef sharks, sååå maffigt. Tog bilder med en engångskamera där, men vi vet inte var rullen är någonstans : )

Älsklingen och jag <3


Den bästa bilden vi fick på en firre.. En s t o o o r  firre. Kommer dock inte ihåg vad den hette


"Okey"

Kommentarer
Postat av: Anna

Gud vad härligt det ser ut! Vad får man pröjsa för ett dykcert?

2008-11-04 @ 10:11:21
Postat av: julia

Tyvärr är det så att det alltid kommer finnas de som har åsikter om ens sjukskrivning, om hur man jobbar osv... För så är det för mig trots att jag varit på mitt jobb under hela min resa... Jag har stressat med att komma tillbaka till jobbet alldeles för mycket och har fått betala för de och det finns ingen som helst som har tackat än för det. Så gå din egen väg och känn din egen kropp, trots att det är galet svårt. Jag håller tummarna för dig!!! MÅnga varma kramar.

2008-11-04 @ 20:05:12
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0