AJ!

På onsdag har jag min sista cellgiftsbehandling och det känns helt underbart att den här skiten snart är över. Men jag känner mig ändå som ett stort jävla frågetecken. Vad händer sen? Kontroller? Hur ofta? Jobba?

Min sjukskrivning är slut den 15/9, lite mer än en månad kvar. Det känns både positivt och negativt måste jag säga. Det är så mycket jag vill göra under den sista månaden. Intensivkurs så jag kan ta det jävla körkortet, London och shoppa, spahelg med Patric. Leva livet helt enkelt..

Jag har ju inte haft någon semester. Visst har jag haft riktigt bra dagar då jag riktigt njutit av sommaren. Men de flesta dagarna har inte varit så. Det är nästan något varje dag.

Först kur, sen är jag ganska däckad i några dagar. När jag sen börja känna mig som en någorlunda människa, ja då är det dags för sprutorna. Och sprutor är lika med fet ångest. (Men nu har jag i och för sig insett att det är lättar att någon annan ger mig dom. Så nästa sprutomgång är det Patric som får leka sjuksyrra. :)) Men av sprutorna får jag ju så ont. Så förbannat jävla cp ont till och med. Det dunkar och bultar. Värker som fan. Har ont konstant. Men värst är om man varit stillasittande och sen ska röra på sig. SMÄRTA. Kan heller inte sova på nätterna. 

Om ni har leget på mage mellan två stolar (ben och bröst är på stolen) och sen så sätter sig någon på din rygg/svank och sitter där ett bra tag så man får spänna rygg och svank för att inte ramla. Sådan värk har jag konstant i typ en vecka. Det känns som att man överansträng svanken till tusen helt enkelt. För jävla ont gör det iallafall



Kommentarer
Postat av: tess

heje,...jag har skrivit förut..min bror har oxå lymfom lr hodgkins....e lite terapi för mig oxå å följa din blogg...o höra från andra hur de uppfattar sjukdomstiden....hejjar på dig o håller alla tummar å tår jag kan! du får gärna kolla in i min nystartade blogg..inte så mkt bilder än pga kass kamera..men mkt tankar o flumm......ha en bra kväll! kramkram!

2008-08-03 @ 00:03:40
URL: http://smultronpastra.blogg.se/
Postat av: tess

d här med sprutor känner jag igen..dock tog jag bara sprutor 2 veckor inför min ivf..men fy fasen...min sambo fick sticka in dem för jag höll på att svimma varje gång....hold on! snart e d över =)

2008-08-03 @ 00:05:23
URL: http://smultronpastra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0