TRÖTT..

Det känns som att mina ögon håller på att trilla ur sina hålor.. Är så fruktansvärt trött. Mår dock bättre idag, men har en skitjobbig halsbränna och fortfarande lite halsont. Jobbade idag men gick tidigare då jag skulle till Ungdomsmottagningen och fixa nya piller. Passade även på att köpa lite nyss smink i Väsby Centrum, blev bland annat en foundationborste, lösögonfransar, ett nytt rouge. Testade att sätta på ögonfransarna men det funkar fan inte! Jag vet inte hur man göööööör!!! Tips, snälla??


Kommentarer
Postat av: Iréne

Jag har aldrig provat detta själv, men jag såg på tv där de tipsade om hur man gör.

Man lägger en spegel på bordet och när man tittar ner i spegeln så är ju ögat halvslutet vilket ska göra det lättare att fästa fransarna. Än om man står framför en spegel och försöker blunda och samtidigt sätta fast dem.



Krya på dig och drick mycket varmt te. Te på riven ingefära, citron och honung lindrar bra och är hyffsat gott (om man gillar ingefära vill säga)



Ha de gott Iréne

2009-09-02 @ 09:35:58
Postat av: Christa

Aloe Vera Juice. Det funkar för mig. Det smakar död och pina, men inte värre än att man kan ta en matsked om dagen.



Kolla med hälsokost affären. Jag vet inte hur det säljs i Sverige eftersom jag bor i England och köper det här, men en halv liter kostar ungefär 50 spänn här.

Aloe Vera är ju läkande i allmänhet och invärtes så är det bra mot det mesta - allt från orolig mage och halsbränna, till trötthet och allmänna infektioner.



Kolla med din doktor först ifall du tar några mediciner av något slag. Biverkningarna är få så länge man inte överdoserar eller använder det för länge. En månad till att börja med är rekommenderat.

2009-09-02 @ 10:00:10
URL: http://droppar.christastjean.co.uk
Postat av: Louise

kan du inte få hjälp av någon professionell? Kanske från make up store, kicks, the body shop. Dom är ju utbildade osv. Vet hur man gör... Då kanske du kan få tips om mer du undrar?

Krya på dej!

Jättebra blogg förresten! :D

2009-09-02 @ 10:24:12
Postat av: JohannaMariaMs

Irené - Bra idé att använda en spegel att titta ner i! Jag stod och försökte igår framför spegeln, men det gick inte alls! Sen så är fransarna alldeles för långa, men när man sen klipper dem så ser det onaturligt ut.. Måste helt klart träna!



Louise - Jag har faktiskt tänkt gå till MUS och få hjälp, dom vet ju lixom hur man gör! Sen så vet jag att det kräver tålamod! Men det hade varit så kul att faktiskt kunna använda lösögonfransar under de perioder jag tappar mina egna =)

2009-09-02 @ 10:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0