Vänner ♥



I mitt förhållande med Patric vad jag låst.
Jag var låst vid honom. Men det var mitt egna val. Jag ville inte umgås med andra. Det var bara jag och han som gällde. Vi valde båda att prioritera oss och inte våra vänner. När helgen kom valde vi att sitta hemma i soffan och se en film istället för att ha kul med våra vänner. Det gjorde att vi blev så mycket mer beroende och fasta vid varandra.

När vi umgicks med våra vänner gjorde vi det i sällskap av varandra. Sällan umgicks jag ensam med mina vänner. Var det fest, följde Patric med - för att jag ville det. Idag inser jag hur fel jag har haft. Jag kommer aldrig någonsin göra det misstag igen. Mina vänner är alldeles för bra och viktiga för mig för att ta för givet. Det finns ALLTID där. I vått och torrt.

Samma dag som jag flyttade hem till mina föräldrar fick jag en ordentlig ångestattack.
Tänk om mina vänner inte ville ha mig tillbaka? Tänk om de tröttnat på mig? På att jag inte hörde av mig. Tröttnat på att jag inte ville göra saker med dem. Tröttnat på att jag alltid var den som åkte hem tidigt för att vara med Patric.

Jag har pratat med mina vänner och bett dem om ursäkt för hur jag betedde mig. För hur jag försummat dem. Jag har medgett att jag mått fruktansvärt dåligt just för att jag inte har hört av mig, men jag har inte orkat/brytt mig. Jag har helt enkelt tagit dem för givet.

Jag pratade med en av mina vänner om detta.
Hon sa att hon varit arg, riktigt förbannad och besviken på mig. Hon har pratat med andra om mig och undrat vad som kan vara fel. Men, hon har hela tiden sagt att när jag själv är redo/inser vad jag håller på med kommer hon att finnas där. Det är det vänner är till för. Därför älskar jag dem något så fruktansvärt mycket. De finns verkligen alltid där. Och jag ska aldrig med ta dem för givet.

♥       ♥      ♥








♥        ♥        ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0