Läkarbesöket



Läkarbesöket gick bra!
Hade ju en ny läkare – igen. Men hon var riktigt bra faktiskt. Mina prover såg jättebra ut och hon kände ingenting avvikande när hon kände igenom lymfställena. Så det känns riktigt bra!

 

Fick däremot reda på att de inte kan göra något åt det fula ärret jag har på axeln. De vill inte hålla på och ”gräva” där som hon så fint uttryckte det, plus att det med all sannolikhet kommer att se värre ut än vad det gör nu :( . Men å andra sidan, ärret är en väldigt liten del av det hela. Egentligen.

 

En annan sak som kom upp var det här med min viktnedgång. Jag berättade att jag gått ner närmre 6 kg under 1,5 månader men att jag visste vad det berodde på. Då tittade hon strängt på mig och sa att jag absolut inte får banta och jag får absolut inte gå ner något mer i vikt! Jag får träna och bygga muskler, men jag får inte träna för mycket. Hon tog min vikt och sa att de kommer att hålla stenhård koll på om jag går ner mera.  Tycker att det är jättebra att de håller koll, jag vet ju att ett tecken på att sjukdomen kommit tillbaka är just viktnedgång. Jag har ju inte direkt som mål att banta eller att gå ner i vikt, jag vill bara blir mer fit och tränad. Jag vet att muskler väger mer än fett, men får ändå inte riktigt ihop ekvationen att inte gå ner mer i vikt? Men det löser sig säkert, får försöka hålla mig på den vikt jag ligger på idag, med träning och bra kost.

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Vad skönt att allt såg bra ut! :)

Det där med vikt är knepigt, jag går alltid ner i vikt när jag mår dåligt, är ledsen osv. Det betyder ju inte att man bantar eller vill gå ner i vikt.

Hoppas du lyckas hålla vikten. :)

Ha en trevlig kväll!

Kram

2009-11-05 @ 16:50:10
URL: http://www.skruttan.net
Postat av: Sarah

Vad skönt att höra att besöket gick bra! :) Är så glad för din skull! Men jobbigt det där med vikten! 6 kg är MYCKET!

2009-11-05 @ 17:01:28
Postat av: Sofie

Skönt att allt såg bra ut! Alltid en lättnad för stunden =)



Jag står still på min vikt nu även fast jag äter och äter och tränar mindre än jag nånsin gjort. Tränar bara en gång i veckan med bandyn för jag orkar inge mer just nu. Men så länge jag inte tappar kg efter kg så är det väl bra.



Tycker det är himla svårt att "känna efter" som dom säger att man ska göra. Jag står still eller går ner i vikt och är konstant trött, så skulle cancern komma tillbaks har jag svårt att tro att jag skulle märka det =/

2009-11-05 @ 17:33:43
URL: http://annasofienyblad.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Glädjande att höra att det gick bra!

Ha en trevlig helg...redan helg igen..kan inte fatta det!

Kram

2009-11-06 @ 12:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0